Las net het artikel dat Lizzy had geplaatst en waarin ze zegt dat je honden die brokken eten beter geen botten kunt geven. Ook lees je overal op deze site, dat honden botten moeten leren eten.
Enfin, toen ik mijn honden (brokkeneters en 1x in de week vers vlees en 1 tot 2x per week bot om de tanden te reinigen) een bot met vlees eraan gaf, had geen van het stelletje moeite met het bot. Bij één van de vier leek het er even op of hij wel moeite had, dus ik pakte het bot en hield het vast. Mooi dus nooit meer, hij dacht meteen dat mijn vingers ook een verlengstuk van het bot waren. De 3 kleine heb ik niet het hele bot laten opeten, de helft vond ik wel genoeg. De Labrador mocht dat wel. Het ging prima met alle 4, ook qua verteren.
Ze gebruikten ook alle 4 meteen netjes de kiezen om de botten te lijf te gaan.
Moet er wel bij zeggen, dat ik ze botten alleen geef als ze ieder in hun eigen bench liggen, want een bot is zoiets lekkers, dat proberen ze echt anders van elkaar te pikken en het idee dat de ander het kan afpakken geeft natuurlijk wel schrokken met de kans, dat ze proberen grotere stukken in één keer naar binnen te werken.
Zeg hiermee niet dat alle honden zo maar meteen botten kunnen eten, maar er zijn er kennelijk die het gewoon meteen snappen.