Hehe, vandaag was het zover, mijn eerste discussie met een vertegenwoordiger(royal canin).
Hij begon over brokken, ik zei, ja eigenlijk is elke brok slecht. Hij vroeg waarom, en ***** wat ik opnoemde zoals anti-oxydanten, hij snapte niet waarom dat slecht zou zijn voor een hond. Evenals bietenpulp, wat volgens hem goed was voor de vezels.
De anti-oxydanten, of dat nou een natuurlijke of een 'nagemaakte'(chemische) was, dat zou niet uitmaken.
Toen ik zei, dat dat puppyvoer en seniorvoer overbodig was, zei hij dat pups toch echt puppyvoer nodig hadden, dat dat precies was afgesteld voor een gezonde groei etc.
Toen ik begon over eiwitten in puppyvoer(snelle groei), zei hij dat dat helemaal niet waar zou zijn. Groei was erfelijk bepaald, en eiwitten deden er niet toe. Door een slechte voeding kon je wel een groeiACHTERSTAND opbouwen, maar een SNELLERE groei kon volgens hem niet.
Toen ik zei dat honden niet zoveel graan nodig hadden, zei hij dat ze het wel degelijk veel nodig hadden.
Over het 'vlees'wat in brokken zou zitten, wat zou het uitmaken of je er water vandaan hield, de inhoud(meel) bleef het zelfde.
De vraag waar mais goed voor is(royal canin zit veel mais in) reageerde hij niet echt op
Wat moet ik hier mee? :-/
Waarom versvlees/barf selcht zou zijn: ze zouden tekorten oplopen.
Ik heb het adres van deze site meegegeven, zodat hij mischien nog wat kan leren..