???HOI IEDEREEN ALS IK HET GOED BEGRIJPT MAG JE HOND NIET TE VEEL KIPPEVLEUGELS EN BIBI VLEES VOER EN DAN OOK NOG EENS EEN KEER PER WEEK EEN VLEESBOT DE GROENTEN MET FYTO MIX KRIJGEN ZE TWEEKEER PER WEEK IS DAT OOK TE VEEL GR SHIVA
Hoi Shiva (je mag de caps lock uitzetten hoor

), je kunt best eens in de plaats van Bibi wat kippenvleugels geven. Maar, ik raad je af dit te vaak te doen en ik raad het ook af de vleugels te combineren met Bibi. Want, in Bibi zit al genoeg calcium/fosfor. Dus, breng de Bibi dan in mindering. Maar, dat neemt dus niet weg dat je best een paar kippenvleugels kunt geven per week! En, je mag ook best 1 vleesbot per week voeren! En, twee keer per week groente (mag ook door het vlees) en fytomix is ook prima. Je kunt ook de fytomix prima combineren met vlees. Dus, je doet het eigenlijk gewoon goed!
Wat Ordell zegt is ook waar: een volwassen hond poept een teveel aan calcium uit. Met andere woorden: als jouw hond TE witte en TE harde ontlasting krijgt, dan weet je dat je TEVEEL bot geeft. Het komt er dus wel weer uit, maar van die hele keiharde ontlasting is ook niet zo prettig voor de hond.
Maar Ordell, jij geeft een konijn toch ook ipv een Bibi maaltijd? Ik denk ook dat een heel konijn niet vergeleken mag worden met bijv. een groot vleesbot. In 1 konijn zit ongeveer 10% of 15% bot en de rest is vlees. En, de hoeveelheid calcium en fosfor in een konijnen-bot ligt ongetwijfeld vele malen lager als in een bot van een groot dier (kalf, lam, geit), hoewel ik er dus geen analyse van heb...
Groetjes, Lizzy