Alcat bedankt maar weer voor jullie reactie's,
groeten Ilse

Moderator: Lizzy
202spots schreef: klinkt alsof ze er meer mee speeld dan van kluift..Tja wat noem je spelen, na een tijdje kip en lamsribben te hebben gegeten is dit natuurlijk wel wat anders. Zelf heb ik er geen moeite mee als ze lekker lang bezig is, want dat vind ik ook een prettige bijkomstigheid van het barfen, dat het geen hapslikweg verhaal is zoals bij andere voedingsmethode's.
Lizzy schreef: Ik laat ze het kraakbeen opeten.Dank je wel voor je antwoord en de andere natuurlijk ook, maar kan het kwaad als ze het in een keer naar binnen zou gooien, daar was ik een beetje huiverig voor.
bakkertje 1 schreef: Dank je wel voor je antwoord en de andere natuurlijk ook, maar kan het kwaad als ze het in een keer naar binnen zou gooien, daar was ik een beetje huiverig voor.Ik heb het idee dat mijn honden ook wel eens flink grote stukken kraakbeen naar binnen werken. En heel vaak kotsen ze dat ook een dag later weer uit, omdat het knap onverteerbaar (doch behoorlijk zacht) is. Als je het eng vindt: ik zou volgende keer een iets grotere strot nemen en het laatste stuk ook weg laten eten. Je hebt dan wel minder grote kans dat ze het in 1 keer wegslikt.
wat over was was ong. 10 bij 6 cm, 't was een klein strotje voor een klein hondje!!![]()
![]()
Fido schreef: Ik laat Eddie (chinese naakthond, vandaag 6 mnd oud) en Fido (border collie, 2 jr) altijd alles opeten van een strot.Ja dat klopt ook, want ik had het bij jou vandaan
Fido krijgt een lekkere grote en Eddie een kleintje.
Vraag altijd ras of maat van de hond om de goede maat strot te verkopen. Heb ze van <400g tot wel 1.5 kg. Voor iedere hond het geschikte strotje![]()
bakkertje 1 schreef: Tja wat noem je spelen, na een tijdje kip en lamsribben te hebben gegeten is dit natuurlijk wel wat anders. Zelf heb ik er geen moeite mee als ze lekker lang bezig is, want dat vind ik ook een prettige bijkomstigheid van het barfen, dat het geen hapslikweg verhaal is zoals bij andere voedingsmethode's.Tja, mijn honden spelen niet met hun eten,
Maar dat houdt niet in dat ik niet geiintresserd ben in de reden dat jij je honden een half uur laat eten! ik sta open voor alle ideeen.
202spots schreef: Tja, mijn honden spelen niet met hun eten,Nou ja het nut....als ze in die 3 uur dr zelf vermaakt en het gewoon uiteindelijk allemaal op eet wat is er dan mis mee, van mij mogen ze hoor.
wat ze krijgen word binnen de 3 en 10 min.weggewerkt.
Het enige waar ze langer op kluiven is 'n schouderblad, en dat haal ik na 30 min. weg, dan hebben ze genoeg bot eraf gekluift en daarna vind ik het alleen tanden slijpen.
Ik ben van mening dat het eten hun voer is, en geen speelgoed.
en ik zie het nut er niet van, om 'n hond 3 uur met z'n eten te laten spelen.