zo na een heleboel discussies over afvallen en minder eten etc. even ter controle:
Boris weegt dus 26.5 kilo en wil hem terug naar 26 (ja, is al ongeveer 500 gram afgevallen) maar kan gezien zijn gezondheid niet meer gaan bewegen om af te vallen, hij is op "rust" ten opzichte van vroeger.
Eigenlijk wilde ik 1 keer per week 1 pakje smuldier compleet per dag, 1 dag pens en 1 dag strot of long of luchtpijp of slokdarm. Maar dat laatste duurt waarschijnlijk nog een maand voordat ik dat weer kan krijgen. Dan blijven nog vier dagen met barf, elke dag groenteprut (sorry, weiger het om mix te noemen, want het ziet er echt niet uit) en wat gekookte groente. Heb elke dag als supplement: zalmolie (henne 1 pompslag), groene lipmossel, glucosamine, wilde beginnen met teunisbloemolie maar weet nog niet of ik dit dagelijks ga doen of 1 dag zalm en 1 dag teunisbloem (afwisselend nog), drie keer per week knoflookgranulaat (vers eet hij niet en poeder al helemaal niet). Ook heb ik nog een pot hokamix, dus die gaat mee en mee ook op. En indien hij last van de darmen heeft probiotica, maar sinds er pompoenen zijn heb ik geen probiotica meer gebruikt.
Groentemix verschilt per week/2 weken. Gebruik ook vaker bleekselderij, venkel, auberginne. Alle kolen en broccoli en spinazie alleen maar gekookt ivm de verdraagzaamheid van dit rauw. En dan uiteraard af en toe gekookte bonen.
maandagochtend:
50 gram groentemix (wortel, courgette, komkommer, pompoenpitten,)
50 gram gekookte groente (bloemkool, broccoli en pompoen)
maandagavond
100 gram kipkarkas
40 of 50 gram kippelever
dinsdagochtend:
groentes alleen beetje gekookt ongeveer 50 gram
dinsdagavond:
200 gram pens (rodi, moest wachten op nieuwe verse pens, normaal dus 200 gram vers, nu 200 gram rodi).
woensdagochtend:
groentes zie maandag (geldt voor de rest van de week)
woensdagavond:
50 gram lamsvlees is mager, maar lam blijft vet...
50 gram parelhoenkarkas
donderdagochtend:
groentes
donderdagavond:
100 gram eendkarkas
40 gram runderhart
vrijdagochtend:
groentes
vrijdagavond:
kalkoennek geloof dat dit 175 gram was...
zaterdagochtend:
groentes
zaterdagavond
gedroogde luchtpijp, maar liefst 250 gram!!!
zondagochtend:
groentes
zondagavond:
geitensnippers en kipkarkas bij elkaar ongeveer 150 gram
maandagochtend:
100 gram smuldier compleet
maandagavond:
de andere 300 gram smuldier compleet
Heb nu nog liggen:
geitensnippers en ribben
geiten of lamspens (weet niet wat het is maar een van die twee)
parelhoenkarkas
eendenkarkas
kipkarkas, is bijna op en dan weer nekken, daar zit meer vlees aan
lamssnippers
rundersnippers
lamslever
kalfskopvlees
hazenkarkas
kippenlever
kippenmaag
kippenhart
smuldier compleet
een of twee ruderstrotten
zalm van de aldi, dat zal niet de beste zijn, want hij is bijna wit...
jaja weet dat het veel is maar omdat ik binnenkort moet bezuinigen heb ik maar even ingelagen, dadelijk hoop ik weer dat de gans, de runderluchtpijp en runderslokdarm en de runderstrot weer in de aanbieding is. Enne een tot twee keer per week smuldier, dat is lekker goedkoop. Nu heb ik grote keuze, over twee maanden weer ander assoritment (veel kleiner). Maar als je over een heel jaar kijkt heb ik normale afwisseling, iedere keer als ik iets niet meer kan krijgen krijg ik weer wat nieuws. Soms is het twee maanden mager en dan weer heel erg vet.