Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Tiesto
Tiesto zou volgens de da een schimmelinfectie hebben..hij heeft hier 2x een spuit tegen gehad en imaverol om mee te deppen..ze zei dat na de eerste spuit  de symptomen erger konden worden en bij de 2e die reactie uit zou blijven..uit een onderzoek waarbij er wat haren zijn afgeknipt bleek de uitslag op dat moment negatief voor schimmel. Heb t idee dat t alleen maar erger wordt, hij heeft nu meer vurige rode plekken en wat meer korsten in oksels en liezen..ben bang dat t toch wat anders is..zou t niet een graanallergie of iets kunnen zijn of zou hij dan plekken over zijn hele lijf hebben? hij had deze plekken al toen we nog energique gaven dus nu aan de duck zou t niet liggen lijkt me..dinsdag moeten we naar de da ivm zijn oude mannenloop en trilpoot is het dan handig als ze ipv wat haar niet een afkrabsel maakt of komt dat op t zelfde neer?
Door Miekie
'T klinkt wel als een allergie.Als je vermoed dat het een granenallergie is zou ik zelf gaan samenstellen,dan kan je geheel graanvrij voeren.In KVV zit wel graan.Of je doet een eliminatiedieet,misschien is hij wel allergisch voor een bepaalde diersoort.
Maar 'k ben geen dierenarts,er zijn natuurlijk nog andere huidziekten behalve schimmel en allergie
Door Lizzy
Ik durf er zo eerlijk gezegd helemaal niks van te zeggen... Maar, op zich niet gek om er een 2de DA naar te laten kijken. En een afkrabsel kan zeker verhelderend zijn!
Door Tiesto
kunnen ze aan de hand van een afkrabsel ook zien of t bijv. een graanallergie is? Zit in duck lam en rijst t zelfde soort graan of echt alleen maar rijst?
Door Lizzy
Tiesto schreef: kunnen ze aan de hand van een afkrabsel ook zien of t bijv. een graanallergie is? Zit in duck lam en rijst t zelfde soort graan of echt alleen maar rijst?
Nee. Dat kunnen ze bij mijn weten niet. Ik denk dat in Duck lam & rijst alleen rijst zit, maar zekerheidshalve zou je ducknatuurvoeding even kunnen vragen. Kan hij misschien ook allergisch zijn voor bepaalde planten/grassen?
Door Tiesto
Dat hoop ik toch niet! En aangezien we hier bij een natuurgebied wonen en daar de honden dus uitlaten en er tig verschillende soorten grassen en planten staan zou ik t niet durven te zeggen..en hij heeft tot denk ik nu 2 a 3 maanden terug ook nooit dit eerder gehad...het enige is dat hij regelmatig mais snoept, dus dat is misschien een optie hoewel hij dat vorig jaar ook deed...maar ja een allergie kan natuurlijk van de een op de andere dag ontstaan..hij zit zich wel af en toe bij zijn poeperd te bijten zodat ik al dacht dat t iets met zijn anaalklieren was en hij haart wat meer en wat meer schilfers en las ergens dat dat wel symptomen kunnen zijn van een graanallergie? En zou je dat met bijv lam/rijst kunnen vermijden? En kan nooit een vlo ontdekken en hij heeft dus niet echt jeuk dus dat lijkt t me ook niet...
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door