Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Lafje
#636326
Olaf lust geen kip >:(, ook de maagjes, ei, levertjes enz. niet. Ik wil eigenlijk wel dat hij kip eet, zal ik hem dan maar af en toe gekookte kip (het vlees dan!!!!) geven, dat lust meneer nl. wel! Of voegt dat niks toe!? Is er een alternatief voor ei?
Trouwens, runderlever is hij gek op, zou de smaak zoveel verschillen t.o.v. kippenlever??
Rare beesten af en toe! ;)
Door Lizzy
#636338
Ja, hier ook een hond die kippenlevers gruwelijk vindt maar wel runderlever lust. Blijkbaar zit er wel een groot verschil.

Als mijn hond geen kip en ei zou eten: dan niet. Het is natuurlijk jammer, want daarmee vervalt er een goedverkrijgbare en goedkope vleesbotbron, maar om het te gaan koken? Nou nee. Daarvoor is kip in mijn ogen niet bijzonder genoeg voor... Je zou eendeneieren en eend en parelhoen kunnen proberen om te kijken of meneer dat wel lust.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#636451
Lafje schreef: Olaf lust geen kip >:(, ook de maagjes, ei, levertjes enz. niet. Ik wil eigenlijk wel dat hij kip eet, zal ik hem dan maar af en toe gekookte kip (het vlees dan!!!!) geven, dat lust meneer nl. wel! Of voegt dat niks toe!? Is er een alternatief voor ei?
Trouwens, runderlever is hij gek op, zou de smaak zoveel verschillen t.o.v. kippenlever??
Rare beesten af en toe! ;)

Misschien kun je het steeds minder koken en 'm zo aan de smaak van rauwe kip laten wennen? Lukt dat niet, dan zou het hier ook einde kipverhaal zijn. Ei is lastiger natuurlijk, dat zou ik toch wat langer proberen door te zetten door het met van alles en nog wat te mengen.
Door 202Spots
#636547
Ik zou de kip vlees,(zonder bot) in 'n kleine beetje boter in de koekepan voor 10-20 seconde dichtschroeien en kijken of ie 't dan wel eet.
Ei geef ik ook wel geklutst en dan 30-40 sec. in de magnetron als roer ei maken.
Door La Demisa
#636605
Ik heb ook 1 hond die in het begin eigenlijk veel dingen niet lustte. Wat ze niet kens vrat ze niet. We barfen nu 7 maanden en nu eet ze echt alles. Je moet een beetje creatief zijn en veel geduld hebben. Echt, ze weigerde veel. Vooral paardenvlees moest ze niet, nu eet ze het en vind het volgens mij nog lekker ook. Vuile pens? Lustte ze niet, nu krijgt ze zelfs 1 dag in de week alleen maar pens en geloof me maar, die smult ervan.
Geduld hebben en het gewoon in andere vorm aanbieden of in combinatie met iets wat hij wel lust.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door