Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door yvonne1961
#636055
Heb vandaag voor het eerst rauwe sardienes gegeven. Ze waren gewoon geheel compleet. omdat mijn hondjes niks gewend zijn heb ik ze klein gesneden. getverderrie :(
Als je de kop eraf snijdt komt de prut je al tegemoet :o
Maar ik heb wel doorgezet :)
Door Mevroi Kruim
#636060
Tja, of het went, dat hangt van jezelf af.
Ik kijk echt nergens meer van op. ALhoewel: het voeren van hele muizen, ratten en hamsters heb ik nog niet gedaan. Ik heb ze als huisdier gehad en dat vind ik dus ff moeilijk. Maar voor de rest maakt het me niks meer uit. En ik ben vegetarier  ;D ;D
Gebruikersavatar
Door Mieke L.
#636074
Nou, ik heb laatst een zalmkop met graat en staart in stukken gehakt/gesneden/geknipt.
Dat was me een klus! Vooral die kop is haast niet door te komen.
Om een beetje kracht te kunnen zetten moest ik met mijn vinger in het oog haken! ::) Ach ja je doet het voor je hondjes maar echt leuk vind ik dit niet.
En om nou te zeggen dat ze het lekker vonden?
Gelukkig gaan sardientjes er tegenwoordig heel en zonder moeite in :D
Door conleeuw
#636334
jazeker, heel veel went, tuurlijk blijf er dingen die je vies blijf vinden, maar bijna alles went als je het maar vaak genoeg doe ;) ik ben ook vegetarier, maar nu heb ik toch ook echt een schapenkop in de vriezer liggen en zelfs mijn zoon die helemaal gruwelt voor rauw vlees heeft pas geleden vlees aan de honden gegeven, dus zelfs bij hem went het kennelijk :D
Door Jantien
#636969
ach het spreekwoord luidt toch "alles went behaleve een vent"  :o ;D ;D ;D
nou ik stond ook de eerste keer de zalmkop doormidden te klieven met van die leuke oogjes die mij aankeken...
:P
Dat doe ik dus niet meer, die van mij maakt het zelf nu tot gehakt....handig...

Maar eendagskuikens en dergelijke vind ook ik erg ver gaan.

Het allergrappigste vind ik nog wel dat er zoveel vegatariers hun hond barf voeren....(ik ben zelf namelijk ook vega...) :D
Gebruikersavatar
Door Inge en Bono
#636987
tieneke schreef: Voor je het weet sta je met een hakbijl vlees/bot door midden te slaan  ;D
ja  ;D De eerste keer dat ik daar mee bezig was; vond ik mezelf wel wat lugubers hebben  ;D Kijk er nu niet meer van op...
Gebruikersavatar
Door *Monique
#637020
ja volgens mij wel. Ik ben nu 5 weken bezig, en de eerste keer viskoppen geven had ik ook zoiets van ..... :-[ maar nu pak ik ze gewoon en geef ze. De eerste keer long versnijden voor in de droger......voelt heel vreemd in je handen. Maar nu doe ik het gewoon zonder erbij na te denken. Afgelopen dinsdag hebben ze tong gehad....tja was ook even vreemd maar ben ervan overtuigd dat dit ook goed komt.
Wil vanmiddag nog wat eendagskuikens gaan halen. Voerde ik eerder ook al aan de kat dus zal wel niet meer vreemd zijn.
En zo zal het ook wel gaan bij de lamskoppen die ik toch eens wil proberen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door