Hallo iedereen die dit leest,
Ik snap er niets meer van en hopelijk kan iemand mij duidelijkheid geven.....
Ik ging er van uit dat anti-oxydanten rotzooi waren en dat een hond die maar beter niet kan eten....nu kreeg ik van een vriend een artikel van Fokker (merk voeding

waarin zij uitleggen waarom er juist wel anti-oxydanten in voedsel moet zitten.....Zij zeggen dat het oxyderen van voedingsstoffen veel schadelijker is en voor allerlei enge ziektes kan zorgen. Ook zeggen ze dat je oxyderen niet tegen kunt gaan met natuurlijke anti-oxydanten....zelfs niet in de diepvries....ook daar zouden vetten oxyderen...Door oxydatie zouden vitaminen A,D,E, en K vernietigd worden en zouden er vrije radicalen ontstaan die weer voor een hoop ellende zouden zorgen....Kortom, hun advies was: geef WEL anti-oxydanten want dat is veel gezonder dan natuurlijke anti-oxydanten. Vit E zou bijv helemaal niet werkzaam zijn in een voerzak, pas in het lichaam, dus kon je er ook geen oxydatie mee tegen gaan in het voer....
Mijn vraag is nu: wat is er van dit Fokkerverhaal waar ?
Voor mensen die het artikel willen lezen, ik heb het als word-bestand.
Daarnaast zei de Fokker nog dat wij mensen ook behoorlijk wat BHT en BHA tot ons nemen, bijv in boter.....
Wie kan mij hierbij helpen ?
groetjes
marit