Hallo,
Mijn Duitse Dog teef van 14 maanden heeft vanaf dat ik haar heb (nu bijna 2 maanden) flink problemen met haar darmen. De eerste nacht alles onder de diaree.
Eerst dacht ik dat het kwam doordat zij bij de vorige eigenaar op 1 voeding per dag stond en net overgezet was door hun op ander voer. Heb haar toen op 4 maal daags gezet en dit terug gebracht naar 2 maal daags. Ging nog niet naar mijn zin, maar zag er op zich goed uit.
3 weken geleden kreeg ze weer acute diaree met bloedverlies. Op advies van de DA overgezet naar rijst met kip of gekookte eieren. Echter kreeg ze 2 dagen later er nog eens een beginnende maagdilitatie overheen. Na eerst daar medicijnen voor gekregen te hebben en nog op de rijst met kip te hebben gehouden weer contact gehad met de DA omdat ze erg mager werd. Medicijnen tegen de diaree gekregen en hypoalgergene brokken. Hier reageerde ze heel goed op ook toen de medicijnen op waren.
Helaas nu weer acute diaree met bloed en wederom contact gezocht met de DA. Nu een wormenkuur en andere medicijnen. Opmerking die de DA maakte was dit wel voor langere tijd zou zijn en misschien wel voor de rest van haar leven.
Mijn vraag is: heeft iemand iets soortgelijks meegemaakt en hoe heb je dit evt. kunnen oplossen?