Joke Miedema schreef:
Zit ze niet verstopt?
Nou, goed geraden zeg.
Yesssssssssssssssssss.
Er is goed nieuws. Ben een uurtje geleden door de da gebeld. Ze hebben de endoscopie gedaan en de maag zag er in principe goed uit. Beetje geirriteerd maar wat wil je na 2 dagen alles eruit gooien. Na een grondig onderzoek waarin ze niets konden vinden zagen ze iets uit de darm naar binnen in de maag steken. Daar zijn ze voorzichtig aan gaan trekken en toen schrokken ze wel. Er zat een enorme prop van haren en gras, heel veel gras. UIteindelijk kwam er 30 centimeter uit, stinkend naar poep. Dat rook in ook als ze overgaf.
Ze hebben geprobeerd zoveel mogelijk de maag binnen te trekken en zo naar buiten. Niet fris maar het moest eruit. Nu weten ze niet of ze alles te pakken hebben maar ze gaat aan de laxeer middel in de hoop dat ze de rest zelf naar buiten werkt. Ze blijft daar ter observatie, kijken of het overgeven nu stopt en of ze wil gaan poepen. Dat heeft ze sinds woensdag morgen niet meer gedaan. ALs het morgen dan allemaal goed met haar gaat mag ze naar huis. Jippiedepippie!
Maar......als ze het zelf niet voor elkaar krijgt zal ze geopereerd moeten worden. Op zich zie ik daar niet zo tegenop, Demi is een hele sterke, gezonde hond die heel goed op narcoses reageert. Ze is al een keer of 7 geopereerd en dat ging altijd super. De da gaf wel aan dat dit wel een pittige operatie is maar hij denkt dat ze het zelf gaat doen. Ik denk dat ook. MOrgenvroeg wordt ik gebeld en hoor ik hoe de stand van zaken is. Ik ben zo opgelucht. Ook fijn dat ze helemaal doorgelicht is. Ze mankeert niets, heeft geen gezwellen of tumoren alleen spondylose. Maar ach, ze is bijna 10, dan mag dat toch wel?
Bedankt voor jullie medeleven, doet me echt goed. Ik laat morgen wel weten of de patient naar huis mag. Wat zal die een hongerrrrrrrrrrrrrr hebben. Ik zal zorgen dat er lekkerlijke, licht verteerbare hapjes voor haar in huis zijn.