Nu kreeg ik laatst al commentaar dat Joe te mager zou zijn en Sam juist weer niet en toen ik het vandaag aan een vriend van me vroeg zei hij: Nee hoor Sam is helemaal niet te dik eerder te mager, en Joe helemaal.
Word ik weer onzeker van

Moderator: Lizzy
Lizzy schreef: Ja, volgens mij wel. Ik sta ook wel eens versteld dat mensen hun hond perfect vinden terwijl ik denk "zooooowwwww, DIE is dikKlopt helemaal!!" (of dun). En de regel "je mag de ribben, behalve de laatste of de laatste 2, niet zien en wel voelen" wordt blijkbaar door iedereen anders geintepreteerd ofzo!
Eerlijk gezegd? Heel eerlijk? Vind ik de meeste honden eerder te dik als te dun.....
Ine schreef: Klopt helemaal!!Er lopen wel meer van die labs rond en dan menen de eigenaren het gemis van die tonronde ribben maar te compenseren met een vetlaag.
Alleen bij de lab en waarschijnlijk meer rassen/kruisingen, mag je ook de laatste 2 ribben niet zien.
Het is ook een kwestie van bouw. Ik heb slanke labs, maar ze komen ook merendeel uit werklijnen. Ze missen vaak die speciale tonronde ribben. Tilly lijkt veel forser/dikker, maar echt dik is ze niet.
Angelique schreef: Er lopen wel meer van die labs rond en dan menen de eigenaren het gemis van die tonronde ribben maar te compenseren met een vetlaag.Heel veel fokkers willen ook, dat je de pup met een speklaagje op laat groeien.![]()
Lupa schreef: tussen voelen en voelen is er een verschiel, bij dikke honden kun je ook de ribben voelen.Doe je ze toch onder de douche
dus ik vind personelijk een slecht graadmetertje.
ik heb een andere graad meter, als ze nat zijn en je kunt de ribben zien dan zijn ze goed
maar ja je hebt een probleem als ze niet willen zwemmen
Lupa schreef: ik heb een andere graad meter, als ze nat zijn en je kunt de ribben zien dan zijn ze goedDat zie je dus bij Joe wel ja, als ze gezwommen heeft. Helaas is Sam het water niet in te branden ::)
Lupa schreef: tussen voelen en voelen is er een verschiel, bij dikke honden kun je ook de ribben voelen.Met voelen bedoel ik, zonder druk aaien. Dan moet je de ribben voelen.
dus ik vind personelijk een slecht graadmetertje.
ik heb een andere graad meter, als ze nat zijn en je kunt de ribben zien dan zijn ze goed
Lupa schreef: ja ik snap wat JE bedoeld maar hoe vaak zien we mensen met"kijk hij is echt niet dik voelmaar"en de hond heeft een speklaagJa, dat is zo en als je dan eerlijk er iets van zegt, zijn ze nog boos ook, want de honden krijgen al zo weinig eten! 8)