Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Daphne
Zijn er eigenlijk combinaties van ingrediënten die niet kunnen? D.w.z. net zoals mensen misselijk kunnen worden van zoet en hartig door elkaar. Zijn dat soort combi's met bepaalde effecten voor de maag van de hond er ook??
Door Lizzy
Ik denk dat dat eigenlijk voor iedere hond persoonlijk is. Maar, op zich is een combinatie van fruit en vlees niet echt super omdat de fruitsuikers, in combi met vlees, gisten in darmen veroorzaken. Maar neem bijv. orgaanvlees (vooral lever): dat laxeert. Nou, als je dat combineert met een rauw ei (wat ook laxeert) en bladgroente (wat ook laxeert): dan weet je bijna zeker dat je de dag erop dunne ontlasting of diarree hebt. Bedoel je dit soort dingen?
Door Daphne
Lizzy schreef: Ik denk dat dat eigenlijk voor iedere hond persoonlijk is. Maar, op zich is een combinatie van fruit en vlees niet echt super omdat de fruitsuikers, in combi met vlees, gisten in darmen veroorzaken. Maar neem bijv. orgaanvlees (vooral lever): dat laxeert. Nou, als je dat combineert met een rauw ei (wat ook laxeert) en bladgroente (wat ook laxeert): dan weet je bijna zeker dat je de dag erop dunne ontlasting of diarree hebt. Bedoel je dit soort dingen?
Dat van laxerende dingen daar ben ik me bewust van, maar ik was benieuwd naar een gevoel van misselijkheid of inderdaad een proces in het lichaam wat niet goed/ prettig voor de hond is. Zoals wat je noemt van fruit en vlees.
Door Lil
Boris eet gewoon fruit en vlees, maar hij krijgt het niet gezien de lucht die hij dan produceert  :-X
Zelf heeft hij daar geen last van, hij staat gewoon op na een windje en gaat ergens anders liggen  ;)
Wat wel en niet samen gaat merk je meestal toch wel snel aan je hond, dan zie je welke combinaties geen succes zijn en welke juist wel.
Door tieneke
Hier krijgen ze geen fruit met iets anders maar wel weer groenten met ei en orgaan plus vlees/bot.
Van het laatste poepen ze gewoon normaal...barfbestendig? ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door