Moderator: Lizzy
bodasca schreef: Ik had vandaag een hond te scheren die vorige week bij de dierenarts geweest omdat ze een oproep had gehad voor de jaarlijkse enting. Ze bracht het onderwerp (twijfels of het wel allemaal zo goed is dat jaarlijks enten) ter sprake en zei dat ze twijfelde of het wel of niet te doen. De dierenarts (Dierenkliniek te Bunnik) barste in woede uit en zei dat het allemaal onzin was. "Begint dat gezeur nu weer", schreeude hij. De eigenaar durfde niets meer te zeggen en liet hem zijn gang maar gaan. Toen ze wegging zei hij dat hij ook maar gelijk Rabiës gespoten had. Terwijl ze daar helemaal niet om gevraagd heeft! Echt belachelijk. Ik zei de eigenaar dat ze zoiets niet hoeft te pikken. Je bent KLANT bij een dierenarts en dat je niet zomaar alles hoeft te slikken.was dat misschien drs. Gianotten?
bodasca schreef: Welke dierenarts het was weet ik niet, niet in mijn woonplaats maar er is maar 1 kliniek daar. Van mij had ik gelijk een melding bij het tuchtcollege gehad. Het probleem is dat het om iemand anders gaat en niet mijn hond. Die persoon was totaal uit het veld geslagen door de reactie van de dierenarts. Bovendien denken de meeste mensen nu eenmaal 'die meneer heeft er voor geleerd dus die zal het wel weten. Ik lees hier op dit forum ook regelmatig "ik zal het met mijn dierenarts overleggen" Tja jaarlijkse entingen is nu eenmaal een groot deel, zo niet de hoofdmoot van inkomsten van een dierenarts. Ik vergelijk het altijd maar met een auto in de garage: als de monteur zegt dat de koppelingsplaat versleten is en dat ie nodig vervangen moet worden dan zal dat wel...ik heb er de ballen verstand van.Nou, ik kan me best voorstellen dat ze feitelijk helemaal verbouwereerd was. Ik kan me ook goed voorstellen dat mensen met hun mond vol tanden staat hoor! Maar OK, nu ze misschien wat gekalmeerd is en wat is bijgekomen..., is het misschien handig om haar de informatie van Paul te geven? Misschien wil ze alsnog een klacht indienen!
Ik zou een boek kunnen schrijven over de verhalen die ik allemaal van puppykopers te horen krijg. Sterilisaties ook zo'n leuke bron an inkomsten. Bij hun eerste bezoek aan de dierenarts wordt er al gevraagd of ze er mee willen fokken of niet. En als dat dan niet het geval is dat ze de hond beter kunnen laten castren omdat de hond dan geen baarmoeder - en of tepeltumoren kan krijgen (in mijn leven heb ik nog nooit een hond gehad die dat had) Ze vertellen er dan niet bij dat er bij elke operatie risico's zijn verbonden als overlijden aan narcose of dat de hond incontinet KAN worden.