conleeuw schreef:
Erna, ik ben geneigd om te zeggen dat je er toch een week tussen moet laten, omdat de wormmiddelen natuurlijk ook hun darmpjes een klap geven, dan hebben ze even de kans om te herstellen, als je nu over een kleine week opnieuw doe en dan de daaropvolgende gewoon weer twee weken later, dan moet je er toch bovenop zitten?
IN iedere geval sterkte met al dat schijterij
Dan kom ik niet lekker uit met het schema. De bedoeling is om 2,4,6 en 8 weken vast te houden en dan 1 keer extra te ontwormen. De ontlasting wordt al wat beter, nog niet echt vast maar ze poepen niet meer zo heel erg veel. Vanmorgen vond ik nog wel dode wormen in de ontlasting. Ik vermoed dat de vitaminth niet goed gewerkt heeft, misschien doet die het wel slecht bij dalmaten. (ik heb geen idee of dat kan). En we hebben natuurlijk de eerste weken last gehad van vlooien, niet overmatig maar iedere dag ving ik er wel 4 of 5 zodat er natuurlijk meer gezeten hebben. Dat is nu redelijk voorbij. Ik ga ze morgen nog een keer ontwormen en vanaf vanmiddag krijgen ze pompoenzaadjes, geraspte wortels en probiotica bij. Dan zou het leed toch snel geleden moeten zijn.
De puppies hebben nog steeds nergens last van, ze zijn tevreden en actief en hebben geen hele dikke wormenbuikjes.