Ik vind dat er in dit stuk wel erg panisch wordt gedaan.
Hoe denken jullie hierover en over het wel/niet geven van druiven?
Oja, de link: http://www.whgdierenartsen.nl/html/vest ... b.asp?id=9
Moderator: Lizzy
Nitus schreef: Op een ander forum heb ik een discussie met iemand over druiven. Als je onderstaande link moet geloven zijn druiven erg gevaarlijk voor honden en moet je ze absoluut niet aan je hond geven. Nu weet ik wel dat druiven en rozijnen in grote aantallen nierfalen bij een hond kunnen veroorzaken, maar af en toe een druifje kan volgens mij echt geen kwaadVan roken ga je ook niet gelijk dood, maar dat wil niet zeggen dat het geen kwaad kan. Van chocolade eten gaan de meeste honden ook niet gelijk dood, maar ook dat is absoluut niet goed voor een hond. Druiven zijn niet gezond voor een hond. Af en toe een druifje zal voor veel honden misschien geen kwaad kunnen, maar waarom zou je, wetend dat het niet gezond is, het risico nemen door het toch te geven? Er zijn zoveel alternatieven die wel gezond zijn.. Onze honden krijgen ook weleens een druifje en leven nog steeds
.
Ik vind dat er in dit stuk wel erg panisch wordt gedaan.
Hoe denken jullie hierover en over het wel/niet geven van druiven?
Oja, de link: http://www.whgdierenartsen.nl/html/vest ... b.asp?id=9
202spots schreef: 3-5 druiven of 'n paar rozijnen kan geen kwaad.Direct in paniek raken van een paar (gestolen) druiven is inderdaad niet nodig, maar zelf geven onder het mom van het is gezond en ze vinden het lekker: nee, dat zou ik niet doen.
Dus geen paniek met 'n paar druiven of rozijntjes.
Antonia schreef: Direct in paniek raken van een paar (gestolen) druiven is inderdaad niet nodig, maar zelf geven onder het mom van het is gezond en ze vinden het lekker: nee, dat zou ik niet doen.Gebeurd niet elke dag,maar wanneer ik zelf druiven eet, dan geef ik er 'n paar.... ik denk niet aan de vitamientjes, 't is alleen voor de gezelligheid en ik geef liever druifies dan 'n chocolaatje of 'n sigaretje
202spots schreef: ik geef liever druifies dan 'n chocolaatje of 'n sigaretjeEen sigaretje!!!!![]()
tieneke schreef: Hier eten we geen druiven en rozijnen dus dat is makkelijkJij drink alleen de druivesap toch?![]()
202spots schreef: Gebeurd niet elke dag,maar wanneer ik zelf druiven eet, dan geef ik er 'n paar.... ik denk niet aan de vitamientjes, 't is alleen voor de gezelligheid en ik geef liever druifies dan 'n chocolaatje of 'n sigaretjeHoe staat dat in het onderschrift bij je foto? Mijn honden zijn niet verwend, ik ben alleen goed opgevoed? Ik zie het al helemaal voor me: één druifje voor Dory, één druifje voor Cis. een druifje voor (sorry, de naam van je tweede hond ben ik even kwijt).![]()
Antonia schreef: Hoe staat dat in het onderschrift bij je foto? Mijn honden zijn niet verwend, ik ben alleen goed opgevoed?Mijn Honden zijn niet verwend....ze hebben mij goed getraind...of...ze hebben mij 'n goeie training gegeven 8)
202spots schreef: Mijn Honden zijn niet verwend....ze hebben mij goed getraind...of...ze hebben mij 'n goeie training gegeven 8)Wij zijn ook volledig getraind door de nollebakmonsters
Cissy(Cis) en El Torro ( Tor ) is die andere![]()
Antonia schreef: Van roken ga je ook niet gelijk dood, maar dat wil niet zeggen dat het geen kwaad kan. Van chocolade eten gaan de meeste honden ook niet gelijk dood, maar ook dat is absoluut niet goed voor een hond. Druiven zijn niet gezond voor een hond. Af en toe een druifje zal voor veel honden misschien geen kwaad kunnen, maar waarom zou je, wetend dat het niet gezond is, het risico nemen door het toch te geven? Er zijn zoveel alternatieven die wel gezond zijn.Ik vind roken vergelijken met druiven eten geen vergelijk, in druiven zitten ook goede dingen (vit. enz) en dat kun je van roken dus niet zeggen. Van knoflook is toch ook bekent dat het in grote hoeveelheden schadelijk is? Toch wordt er niemand afgeraden knoflook aan je hond te geven, het wordt juist gepromoot als zijnde gezond (en dat is het ook).