Hoi ik heb een vraag, misschien een beetje gedrag- achtig maar een groot raakvlak met voeding.
Omdat ik niet goed wist waarik het moest plaatsen (het past ook bij medisch) heb ik het maar hier gedaan.
Soms als ik de honden iets " nieuws" te eten geef (zoals gisteravond hart en lever, heb voorzichtig van allebei een lepel gedaan) zijn de darmen van met name Sunday een dag van streek. Rommel in zijn buik en gewoon algeheel ´niet lekker´. Als ik dan met hem naar buiten ga begint hij me toch een gras te snaaien da´s niet normaal meer. Ik laat hem eerst tien minuutjes begaan maar op een gegeven moment vind ik het welletjes, ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat het gezond is zo´n hoeveelheid gras (hij trekt echt plukken tegelijk)
Maar als ik verder loop probeert hij iedere keer weer gras te trekken.
Sunday is een enorm gehoorzame hond (niet om op te scheppen maar dat is gewoon zo) dus hij moet dat gras wel hééél belangrijk vinden anders zou hij er absoluut mee ophouden als ik hem dat zeg.
Mijn vraag is dus: moet ik dan toch maar toestaan dat hij het gras eet (omdat hij het misschien nodig heeft?) of is er iets anders dat ik hem beter kan geven tegen (vermoedelijk) buikpijn? Ik heb nog nooit verschijnselen van ´bloat´bij hem gezien welke Lizzy ergens beschreven heeft.
Alvast bedankt,
Groeten Femke