Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Xada
#609249
Mijn hond kluift niet, eet geen kipkarkassen of vis met graten. Hoe kan hij als hij volledig gaat barfen toch kalk binnenkrijgen?
Door Lizzy
#609250
Hoe bedoel je, hij kluift niet? Wat doet hij dan met z'n eten? Ik bedoel, wat gebeurd er als je hem een kippennek of vleugel geeft?
Door Xada
#609252
Lizzy schreef: Hoe bedoel je, hij kluift niet? Wat doet hij dan met z'n eten? Ik bedoel, wat gebeurd er als je hem een kippennek of vleugel geeft?
Zodra er bot in zit eet hij het niet op. Penslappen eet hij nog wel, maar soms knip ik ze ook wel klein. Eigenlijk is dit een vraag voor de toekomst als ik weer zo'n hond krijg.
Door Lizzy
#609253
Xada schreef: Zodra er bot in zit eet hij het niet op. Penslappen eet hij nog wel, maar soms knip ik ze ook wel klein. Eigenlijk is dit een vraag voor de toekomst als ik weer zo'n hond krijg.
Ik zou hem toch leren dat hij zijn vleesbotten op moet eten. Ik zou kippennekken plat slaan en deze aanbieden (vasthouden!). En als hij honger heeft, eet hij dat vast wel. Zo langzaam verder uitbouwen. Kippenvleugels platslaan en uit je hand laten eten. Moet hij ze niet? Wegnemen, niks anders geven en de volgende maaltijd weer de vleugels aanbieden. Wil hij ze weer niet? Wegnemen, en de volgende maaltijd aanbieden. Ik denk dat hij dan eieren voor z'n geld kiest... Wat is hij eigenlijk voor hond?
Door Xada
#609254
Het is een Berner Sennenhond (6 jaar oud).
Wat jij zegt zou ik ook doen met een jonge hond, maar wil het met hem niet meer doen. Hij moet een uitstekend leven hebben met alles wat zijn hartje begeert. Dit omdat hij niet lang meer heeft.
Door Lizzy
#609277
Ik ben bang dat ik je niet helemaal kan volgen (ligt vast aan mij!). Wil je nu weten wat je je Berner kunt geven, in plaats van vleesbot (wat erg dat hij niet lang meer heeft... is hij ziek?)?
Door Borke
#609316
Als je hond niet meer lang te leven heeft - wat triest als hij 6 jaar jong is - waarom geef je dan geen kvv.
Dan krijgt hij toch bot naar binnen, alleen nu gemalen bot.

Volgens mij leert iedere hond botten te kluiven en kauwen als hij maar genoeg honger heeft. Ik ken iemand die er zo 6 dagen over gedaan heeft totdat haar Stabij een kippenbout wilde eten (niet dezelfde bout die ze 6 dagen lang aanbood). Dat kan je naar mijn mening echter alleen doen met een hond die in goede conditie is.
Door tieneke
#609331
Toen onze vorige zieke Leonberger echt geen barf meer wilde(zelfs geen lapje pens) heb ik meteen een goed kvv(cb) gekocht en dit at hij gelukkig wel met smaak,hij vertikte het gewoon om te kluiven,hij was dan ook op het einde van zijn leven en had er volgens mij gewoon de puf niet meer voor....maar heeft toch nog een aantal maanden zeer goed gegeten van zijn makkelijke hap ;)
Sterkte met je hond!
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#609349
Nou, de reden dat hij niet kluift heeft dan ongetwijfeld te maken met zijn ziekte. Een gezonde hond wil graag kluiven namelijk. Wellicht heeft hij last van zijn tanden of tandvlees of wat dan ook. Ik zou ook een lekkere kvv geven. Dat prutje kan hij zo naar binnen slurpen ;D
Door Xada
#609362
Hij is zijn hele leven niet gek op kluiven geweest. Ik dacht als ik hem er beendermeel oid bij geef, zijn die botten misschien niet nodig.
Hij heeft botkanker, en ik ben bang dat hij er niet lang meer is.  :'(
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#609365
Xada schreef: Hij is zijn hele leven niet gek op kluiven geweest. Ik dacht als ik hem er beendermeel oid bij geef, zijn die botten misschien niet nodig.
Hij heeft botkanker, en ik ben bang dat hij er niet lang meer is.  :'(
Nou ik dat geval zou ik me maar niet zo druk maken om zijn eten. Toch? Geef hem gewoon zo gezond mogelijk maar in de eerste plaats dat wat hij lekker vindt.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door