Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Malamoods
#593324
Kan ik die handmatig pletten? Of in de blender? Koffiemolentje heb ik niet....

Rachel.
Door petrap
#593330
Ik ga het de volgende keer met een vijzel proberen waarmee die mijn partner altijd gebruikt om sambal te maken.
Door Malamoods
#593341
Is dat zo'n stenen bakje met stenen staaf waar je de inhoud mee plet? Of bedoel je wat anders met vijzel?
Rachel.
Door petrap
#593389
Malamoods schreef: Is dat zo'n stenen bakje met stenen staaf waar je de inhoud mee plet? Of bedoel je wat anders met vijzel?
Rachel.
Ja klopt. Die wij hebben ziet er wat ruwer uit dan die op het plaatje.
Door 202Spots
#593397
petrap schreef: Ja klopt. Die wij hebben ziet er wat ruwer uit dan die op het plaatje.
okiedokie:
Afbeelding
Door Lizzy
#593536
Als ik sesamzaad wil pletten en ik doe dat in de vijzel, dan springen de zaadjes om 'm oren. Ik vind voor andere noten en zaden wel gaan maar voor sesamzaad is het niks.
Door 202Spots
#593781
Laura2004 schreef: Ik doe het gewoon in de keukenmachine met de groentes. ;)
Wanneer je het dan gelijk te eten geeft zou je dat kunnen doen, maar wanneer je de groentemix in gaat vriezen en dan ook de noten/pitten/zaadjes in 't vocht van de groente vriest,dan verliezen ze de smaak,texture en wat voedingswaarde.

Gemalen noten zijn eigenlijk het beste wanneer ze vers gemalen gelijk gebruikt worden,
maar je kan wel de (droge) gemalen mix in 'n potje doen en dat in de vriezer bewaren totdat je de voerbak klaar maakt.
dunja-
Maar waarom pletten??
Ik gooi ze gewoon door de prut. Of is dat niet goed?

Ja je moet ze pletten of malen, want wanneer je ze heel gaat geven,dan komen ze er hetzelfde uit als dat ze er in zijn gegaan.(lijkt net of ze tapewormen hebben in de poep)
ALLE noten/pitjes/zaadjes moeten fijn gemalen worden voordat de honden er de voedingstoffen uit kan halen.

En door de PRUT gooien ??? ??? Geef jij prut dan :o ???
Wanneer je N/Z/P mix door de Groentemix wil doen ...zie hier boven.
Door petrap
#593810
202spots schreef: okiedokie:
Afbeelding
Zo één ja :D. Ga vanavond gelijk kijken of ik de sesamzaadjes wel in bedwang kan houden ;D.
Door nikèdog2000
#593929
wat ik me afvraag!!!!!!!!
waarom moet er zoveel soorten bij elkaar?
je kunt toch de ene dag walnoten geven en een andere dag sesamzaatjes enzovoorts
net als met groenten
ik geef ze liever de ene dag brokolie en weer op een andere dag boontjes of zo
dat mag toch ook !!!!of niet?
Door Malamoods
#593959
Ik heb vanmiddag de noten en zaden (o.a. pompoenpitjes, hazelnoot en walnoot) gemixt met een klein keukenmachientje. Dat lukt perfect! Komt er in poedervorm weer uit! Heb een afgestreken dessertlepeltje door de groentemix met sardien gegooit en hij heeft alles netjes opgegeten! Ik heb nog mix over. Hoe kan ik dit bewaren? Invriezen of alleen in bakje voldoende? Hoevaak mag ik die mix geven? 1 keer per week?

Rachel.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door