Hier kun je artikelen/informatie over medische zaken posten en vinden, dat als naslagwerk kan dienen voor de forumleden. Dit is GEEN vragen of discussie-categorie.

Moderator: Charlie Angel

Door Peet
#52244
Even los van de discussie of je je hond in-ent of niet.....

Ben je bang dat je hond 'naar' wordt van een enting (of is dat al je ervaring na vorige entingen)?

Dan is Thuja een goed middel om deze reaktie te voorkomen. Het is wel belangrijk dat je hier een aantal dagen van te voren mee begint.

Dus als je hond op woensdag ge-ent gaat worden, begin dan de zondag ervoor. Afhankelijk van de grootte van je hond 1 tot 2 maal daags 5 druppels Thuja vermengen met wat water (in een eierdopje) en mbv een spuitje zonder naald in zijn bek spuiten (zachtjes).
Volhouden tot 2 dagen na de enting.
Helpt zowel tegen de reakties van het immunsysteem als eventuele zwellingen van de prik.

Mits in kleine dosering is Thuja een volkomen veilig middel. Het wordt ook aanbevolen voor kinderen. Thuja is bij de meeste drogisten gewoon te koop (Vogel of VSM).

Groetjes,

Peet
Door Peet
#52339
Oh ja, natuurlijk..... :) soms weet ik niet zeker waar ik iets het beste kan posten, vandaar....Kan ik dat zelf, dat verplaatsen?
 Terug naar “Bibliotheek Medisch”

Barfplaats wordt gesponsord door