Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Viv
#586432
1 juli heeft onze poes een nestje gekregen van 5. Het is haar 1e nestje en ze is nog vrij jong: volgende maand wordt ze 1! Niet geheel gepland maar wel welkom.

Guusje krijgt kuikens en Carnibest en het lijkt er op (las ik ook al in een ander topic) dat ze daar veel energie van krijgt. Na de eerste dag wat versuft te zijn van de bevalling, was ze op dag twee al tierig buiten aan het springen.

Ook de kittens groeien als kool. Gister, ze waren toen 1 week oud, wogen ze al 200gr. Volgens mij is dat aan de hoge kant. Vandaag (1 week en 1 dag oud) heeft de 1e al z'n ogen open! Ze kruipen ook al door de bench met z'n 5-en.

Wat is julli ervaring met de groei van de kittens wiens moeder op vervoers/barf zit? Gaat het dan relatief sneller dan met blikvoer-moeders?
Gebruikersavatar
Door sylvia
#586720
Bink schreef: 1 juli heeft onze poes een nestje gekregen van 5. Het is haar 1e nestje en ze is nog vrij jong: volgende maand wordt ze 1! Niet geheel gepland maar wel welkom.

Guusje krijgt kuikens en Carnibest en het lijkt er op (las ik ook al in een ander topic) dat ze daar veel energie van krijgt. Na de eerste dag wat versuft te zijn van de bevalling, was ze op dag twee al tierig buiten aan het springen.
Dat is niet helemaal normaal gedrag dat ze de volgende dag al weer buiten loopt te springen, een kat die net bevallen is zal namelijk niet snel naar buiten gaan hooguit even weg om de bak te bezoeken of om snel naar buiten te gaan om te plassen maar verder horen ze 24/7 bij de kittens te blijven. Een gezonde poes met een goed afweer systeem zal altijd geoon heel snel hersteld zijn van een bevalling.
Ook de kittens groeien als kool. Gister, ze waren toen 1 week oud, wogen ze al 200gr. Volgens mij is dat aan de hoge kant. Vandaag (1 week en 1 dag oud) heeft de 1e al z'n ogen open! Ze kruipen ook al door de bench met z'n 5-en.
De ogen open met 1 week is vrij vroeg maar komt wel vaker voor
Wat is julli ervaring met de groei van de kittens wiens moeder op vervoers/barf zit? Gaat het dan relatief sneller dan met blikvoer-moeders?
Mijn ervaring is dat ze gelijkmatiger opgroeien en rank en gespierd zijn en ontiegelijk glanzen. En ze hebben de kans om naar volle potentie uit te groeien

Barfplaats wordt gesponsord door