Geloof het of niet, maar mijn hond is al incontinent vanaf haar 5 jaar, na haar sterilisatie. En ik spreek hier over urine laten lopen alsof er een kraantje open staat. Als ze rechtkwam lag er een plas onder haar en ze druppelde constant. Toen had ik nasaperth. Een middel voor mensen als ze een snotvalling (weet niet hoe ze het in Nederland noemen

) hebben. Er zat een product in dat phenyl propanolanine heette en dat op de sluitspier werkt. Natuurlijk werd dit na een tijdje ook uit de handel genomen omdat het eetlustremmend zou zijn (had ik dat geweten

). Toen kon onze apotheker de propanolanine nog inkopen en de pilletjes zo maken. Gelukkig maar, want ze kon echt niet zonder. Maar zijn voorraad is uitgeput en nu gebruik ik propaline. Het is eigenlijk hetzelfde product. Ik denk niet dat het kwaad kan, want ze neemt het nu al 9 jaar! Het is een middel dat zeer kort werkt en geen nawerking heeft. daarom moeten we ook altijd zien dat we het niet vergeten te geven, anders kunnen we kuisen. Ik heb het ook altijd op zak, als ze last heeft, even op een stukje boterham en hup, het is terug in orde. Het werkt snel en is ook snel uitgewerkt. De pilletjes gaf ik in een stukje paté, was wel makkelijker, nu is het een vloeistof dat je niet zomaar in de bek kan spuiten, want het smaakt blijkbaar verschrikkelijk slecht. Ik geef het onder haar eten.