Uit de bloedproef kwam dat hij allergisch is voor:
in hevige mate voor
rundvlees, koemelk en aardappel 
en ook voor
varkensvlees, lamsvlees, eend, tarwe, soja, gerst, mais , haver en in mindere mate is hij ook allergisch voor rijst. :o
Tja, jouw hond is wel voor VEEL dingen allergisch zeg! Mijn hemel! Ik zou zelf zelf gaan samenstellen. Ik zou gebruiken: vis (makreel, sardientjes, kabeljauw, wijting, etc.), kip, geit, konijn, etc. En, ik zou gewoon alle granen weglaten! Een hond heeft totaal geen granen nodig....!
De brokken die hij nu krijgt, wat zijn dat voor brokken dan en wat zit erin?
Oh, je kunt ook nog eieren en bijv. geitenkwark geven. Bijv. 2 rauwe eieren per week.
Nou, ik zou dan zelf gaan samenstellen met gepureerde groentes en de vis en vlees en orgaanvleessoorten die er over blijven en deze zoveel mogelijk afwisselen.
Je moet in de gaten houden dat jouw hond ongeveer 15% tot 20% rauwe botten nodig heeft. Je zou dus kippennekken en karkassen en hele sardientjes kunnen geven en dit uit kunnen bouwen met konijnkarkassen, geitenribben, etc.
Je moet ongeveer 15% tot 20% groentemix en fruit geven. En, geef geen groentes uit de nachtschade familie zoals tomaat en aubergine en dus geen aardappel.
Geef daarnaast dus spier en orgaanvlees van kip, geit, konijn, kalkoen en vis.
Geef desnoods wat voedingssupplementen in de vorm van vitamine C en bijv. vis of zalmolie.
Nou, volgens mij kun je hier prima zelf mee samenstellen!
Bouw dit alles gewoon heel langzaam op. Want, je moet voorkomen dat je ineens vanalles tegelijk gaat geven en jouw hond toch ineens een jeuk aanval van het een of ander krijgt. Als je ineens van alles tegelijk geeft, dan weet je dus niet op welk voedingsmiddel jouw hond slecht reageert. Introduceer dus iedere twee weken iets nieuw en houdt bij wat je geeft.
Groetjes, Lizzy