Sabine Ooijen schreef:
Ik wilde even wat vraagjes hier stellen,want in mijn omgeving hoor ik zo veel verschillende dingen.
1.Moet een kitten voor de eerst inenting nou 8 of 9 weken zijn,en voor de tweede dan 12?
2.Is het dan zo dat ze daar ook nog een bepaald gewicht voor moeten hebben,of maakt dat niet uit?
3.Hoe zit het nou als ze op het moment van de eerste enting niesziekte hebben;mogen ze dan toch gewoon ingeent worden,of juist niet?
4.Mogen ze voor de entingen al buiten in je eigen tuin?
Alvast bedankt voor de antwoorden.
kittens gewoon op 12 weken leeftijd laten enten dan hoef je maar 1 keer te enten. Als je het met 9 weken doet spek je de dierenarts, dus niet nodig.
Met 12 weken wegen ze ongeveer 1,2 kg. Mooi gewicht er staat hier volgens mij geen gewicht voor.
Als ze niesziekte hebben mogen ze niet geent worden ze kunnen dan dood ziek worden. de weerstand is dan juist heel laag.
Naar mijn mening laat je kittens van rond de12 weken sowieso nog niet naar buiten. Wacht daar liever mee tot ze gecastreerd en gesteriliseerd zijn.
Heb je een ECHT afgesloten tuin dan kun je ze naar buiten laten als je in de buurt bent.
Ik zou ze tot zeker 2 weken na de enting niet naar buiten laten.