Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Sabine Ooijen
Ik wilde even wat vraagjes hier stellen,want in mijn omgeving hoor ik zo veel verschillende dingen.
1.Moet een kitten voor de eerst inenting nou 8 of 9 weken zijn,en voor de tweede dan 12?
2.Is het dan zo dat ze daar ook nog een bepaald gewicht voor moeten hebben,of maakt dat niet uit?
3.Hoe zit het nou als ze op het moment van de eerste enting niesziekte hebben;mogen ze dan toch gewoon ingeent worden,of juist niet?
4.Mogen ze voor de entingen al buiten in je eigen tuin?
Alvast bedankt voor de antwoorden.
Door sylvia
Hier worden kittens niet voor de 12 weken geent, mijn eigen behouden kittens zijn pas met 16 weken geent en daarna niet meer.

Raskat fokkers moeten zich aan het volgende schema houden van 9 en 12 weken als ik het goed heb. En dat is dan meer een vereiste vanuit de verenigingen.
Door -sanne
Sabine Ooijen schreef: Ik wilde even wat vraagjes hier stellen,want in mijn omgeving hoor ik zo veel verschillende dingen.
1.Moet een kitten voor de eerst inenting nou 8 of 9 weken zijn,en voor de tweede dan 12?
2.Is het dan zo dat ze daar ook nog een bepaald gewicht voor moeten hebben,of maakt dat niet uit?
3.Hoe zit het nou als ze op het moment van de eerste enting niesziekte hebben;mogen ze dan toch gewoon ingeent worden,of juist niet?
4.Mogen ze voor de entingen al buiten in je eigen tuin?
Alvast bedankt voor de antwoorden.
kittens gewoon op 12 weken leeftijd laten enten dan hoef je maar 1 keer te enten. Als je het met 9 weken doet spek je de dierenarts, dus niet nodig.
Met 12 weken wegen ze ongeveer 1,2 kg. Mooi gewicht er staat hier volgens mij geen gewicht voor.
Als ze niesziekte hebben mogen ze niet geent worden ze kunnen dan dood ziek worden. de weerstand is dan juist heel laag.
Naar mijn mening laat je kittens van rond de12 weken sowieso nog niet naar buiten. Wacht daar liever mee tot ze gecastreerd en gesteriliseerd zijn.
Heb je een ECHT afgesloten tuin dan kun je ze naar buiten laten als je in de buurt bent.
Ik zou ze tot zeker 2 weken na de enting niet naar buiten laten.
Door sylvia
Hier lopen ze met 4 a 5 weken al in de tuin en ze hebben omgang met katten en honden die gewoon buiten komen. Kittens zijn de eerste periode van hun leven prima beschermd tegen ziekten door de moedermelk daarna laat je ze enten. Hier worden de katten overigens daarna niet meer geent.
Door Hitam
-sanne schreef: kittens gewoon op 12 weken leeftijd laten enten dan hoef je maar 1 keer te enten.
Ik zou wel de niesziekte enting herhalen op 16 weken. Anders werkt die niet lang genoeg.
Door karin2
pffff ik zie door de bomen het bos niet meer :-\
mijn oudere katten ongeveer 8 en 10 jaar lopen buiten en zijn slechts één keer geent (op een leeftijd van de ene schat ik 5 jaar en de andere op haar 3 Jaar dat was toen dat ze gesteriliseerd werden en de DA heeft hen ff ineens ingeent ::) volgens mij ook niet goed samen met een operatie plus de nodige antibiotica >:( daarna nooit meer en ze hebben nog nooit iets gemankeerd .
nou ben ik in twijfel :zal ik mijn kitten nu 3 maanden en één week oud laten enten ?? één keer en daarna nooit meer ? en zo ja voor welke ziektes en alles in één keer (coctail ) pff ik heb hier niks geen vertrouwen in de dierenartsen die staan altijd gelijk met de spuit klaar :(
Door Femke
karin2 schreef: pffff ik zie door de bomen het bos niet meer :-\
mijn oudere katten ongeveer 8 en 10 jaar lopen buiten en zijn slechts één keer geent (op een leeftijd van de ene schat ik 5 jaar en de andere op haar 3 Jaar dat was toen dat ze gesteriliseerd werden en de DA heeft hen ff ineens ingeent ::) volgens mij ook niet goed samen met een operatie plus de nodige antibiotica >:( daarna nooit meer en ze hebben nog nooit iets gemankeerd .
nou ben ik in twijfel :zal ik mijn kitten nu 3 maanden en één week oud laten enten ?? één keer en daarna nooit meer ? en zo ja voor welke ziektes en alles in één keer (coctail ) pff ik heb hier niks geen vertrouwen in de dierenartsen die staan altijd gelijk met de spuit klaar :(
'

Zo, dat was meteen de laatste keer dat ik bij die DA was geweest >:( >:( >:(

Zomaar ongevraagd een beest enten na een narcose en tijdens een AB kuur zou ik pertinent niet willen

(nou ent ik mijn katten nooit meer, maar dan nog >:()
Door jeanne
Femke schreef: '

Zo, dat was meteen de laatste keer dat ik bij die DA was geweest >:( >:( >:(

Zomaar ongevraagd een beest enten na een narcose en tijdens een AB kuur zou ik pertinent niet willen

(nou ent ik mijn katten nooit meer, maar dan nog >:()
dat heeft mijn da dus ook gedaan met Sjonnie.
het is dat Jan hem ging ophalen, omdat ik moest werken, maar anders had ie de wind van voren gekregen.
Kruimeltje gaat tzt ook onder het mes, en dan zal ik hoogstpersoonlijk even wat instructies geven ;D
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door