Sanyo schreef:
Ik word de teken nu helemaal zat. Ondanks de natuurlijke middeltje die ik heb geprobeerd blijf ik steeds teken vinden.
Ik denk er nu over om toch maar een gif te gaan gebruiken
Ik zoek iets wat aan de buitenkant van de hond blijft en dus niet opgenomen wordt in het bloed.
Welk van de teken middelen is dan het best werkzaam en het minst kwalijk voor de hond?
Frontline, Excil tick off? Of iets anders? (liever geen tekenband, ik ben altijd bang dat ze ergens achter blijven haken)
Ik heb Excil tick off gebruikt op Dot, omdat haar tekenband nog niet werkten (die moest twee weken zitten eer hij werkten) iemand van Barfplaats die hier toevallig was zei dat zij het had geprobeerd en het hielp niet, en inderdaad, ik heb nog 8 teken van dot mogen verwijderen
Frontlline ken ik niet. Wat betreft de Tekenband, mijn honden hebben nu de Scalibor band om, die werkt echt prima tegen teken, en het blijven hangen, daar hoef je niet bang voor te zijn, als ze ergens achter blijven hangen, laat de band gewoon los, wordt wel een dure hobby, Jazz heeft wel eens 3 verloren in een tekenseizoen, maar ook soms helemaal geen een kwijt geraakt, maar dat heb ik ervoor over. Jazz is een windhondachtige en die vliegt echt als een dolle voer de vlakte en door de bomen heen
Ik merk niet eens aan haar dat ze ergens achter is blijven hangen. Ik weet niet of alle tekenbanden zo makkelijk los laten, maar die ik gebruik in iedere geval wel.