Rachel.
Moderator: Lizzy
Malamoods schreef: Is er ook nog een derde alternatief? Want dan gaat het zeker lukken!Rauwe, ongezouten ansjovis. Eventueel wijting maar dat vinden toch veel honden niet te eten. Zalmkop vind ik hem persoonlijk nog wel wat klein voor... Ik gaf Linga met 8 weken al wel halve zalmkoppen, maar zij was natuurlijk alles al gewend...
Rachel.
Malamoods schreef: Ikijok is nu precies 10 kilo, maar woog vorige week nog 9,2. Ik heb hem toen 45 gr per kilo lichaamsgewicht gegeven en kwam toen uit op zo'n 400 gr.700 gram zelf samengesteld voer komt neer op 7% van zijn lichaamsgewicht. Lijkt me in orde.
Nu ga ik uit van 10 kilo en hij krijgt 700 gr. barf vandaag...
Rachel.
Malamoods schreef: Ik heb overigens de sardientjes gekocht (6 euro voor een kilo, is dat duur?)... De oogjes, orgaantjes, alles zat er nog op en aan. De visjes zaten in een zak en waren ingevroren, zodat ik ze per stuk (naar eigen inzicht) kan ontdooien... Ik wist niet dat ze zo verkocht werden? Heb ze toch maar genomen en twee visjes (zo'n 200 gr.) ontdooit en gegeven! Heb ze nog wel even in stukjes gesneden (niet in warm water gelegd, vergeten) en meneer smikkelde in één keer zo zijn bakkie leeg...Ja, sardien krijg je altijd met kop en orgaan en graat. En of ingevroren of vers. Ik neem meestal ingevroren exemplaren, vind ik handiger. Wel is 6 kilo vrij duur. Ik koop ze voor onder de 4 euro de kilo. Heb je een VEN of Makro pas? Daar zijn ze iets goedkoper. En op de markt zijn ze vaak ook goedkoper.
Nu maar wachten hoe zijn maag en darmstelsel het allemaal oppikt, maar tot nu toe ben ik heel tevreden (en Ikijok ook!)...
Vanaf morgen weer enkele kvv dagen, dan weer een barfdag. Uiteindelijk gaan we 100% procent barfen...
Rachel.
Malamoods schreef: Van de cb krijgt hij nu (want ik heb hem zaterdag gewogen) 450 per dag. Is dat te weinig?Ja, dat vind ik te weinig. Dat is namelijk 4,5% van zijn lichaamsgewicht. En ik vind dat een pup tenminste (dus minimaal) 5% van z'n lichaamsgewicht moet eten. Bij 10 kilo is dat 500 gram.
Rachel.
Malamoods schreef: Oké, ik dacht dat 45 gr. per kilo genoeg zou zijn. Kleine honden gaan richting 50 gr. en grotere richting 40. gr. Dus dacht ik, laat ik in het midden gaan zitten en dan op het oog meer, of minder geven... Op de verpakking staat ook dat pups tussen de 40 en 50 gr. per kilo mogen hebben. Met 500 gr zit ik dan volgens mij aan de max wat verpakking betreft, maar Lizzy, jij denkt dus dat er makkelijk 700 gr. in kan?Een pup een 5% tot 10% van zijn lichaamsgewicht aan zelf samengestelde voeding. Waarbij de 5% voor grote rassen is en 10% voor hele kleintjes. Ik weet niet wat Ikijok weegt als hij volwassen is? Ik dacht dat er rond de 38 kilo stond voor een volwassen Malamute?
Ik wil hem best meer geven hoor! Eerst uitbouwen naar die hoeveelheid, of gewoon in 1 keer (ja, verdeeld over 3 maaltijden natuurlijk)?
Rachel.