Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door jelle
#49533
Hallo,

Nora, onze Bouvier van ruim 13 jaar, krijgt al een tijd lang Rimadyl om het lopen wat makkelijker te maken. Ze heeft artrose in de ellebogen en ook de heupen zijn volgens mij niet helemaal jofel.

We hebben het (mede op aanraden van de dierenarts) een tijdje zonder Rimadyl geprobeerd maar ze liep er echt slechter van. We zijn toen dus er maar weer mee begonnen.

Nou snap ik wel dat dit soort middelen in principe niet zo fris zijn, maar ik wil ook niet dat ons omaatje pijn heeft. Ze wordt ouder, ze takelt een beetje af, maar ze heeft er nog zat lol in en dan is het ook wel prettig als ze nog een beetje lekker kan bewegen.

Maar is er een alternatief voor Rimadyl dat minder troep bevat?

Glucosaminetabletten krijgt ze overigens ook dagelijks in de hoop dat dat de artrose een beetje remt. Of het echt werkt kan ik aan de hand van 1 toch al aftakelende hond die ook nog pijnstillers krijgt niet objectief genoeg beoordelen.

Sowieso wordt de bespiering in de achterhand wel minder. Is daar ook nog iets aan te doen, afgezien van directe training (wat er niet meer in grote mate in zit)?
Laatst gewijzigd door jelle op do 05 feb 2004, 11:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#49609
Je zou de homeopathische middelen Harpagophytum D6 kunnen proberen.

Zijn er ook botwoekeringen?

Waarom zijn de achterhandspieren slap? Spondylose? Femke heeft laatst heel goed de achterhandspier-oefeningen voor de hond beschreven. Ik zal even zoeken waar ze staan.

Verder weet ik niet of acupunctuur helpt. Maar dat weet Tannetje natuurlijk wel!

Groetjes, Lizzy
Door Elvira
#49612
e-boisyov. Dit helpt vaak bij problemen met de voor- en achterhand. Ik ken verschillende honden die hier erg mee geholpen zijn en ook konden stoppen met rimadyl.
Voor meer info www.biofarms.nl

Groetjes Elvira
Door willy
#49828
Probeer Devil's Claw en dan eerst 3 pillen per dag.
Rimadyl is een zwaar gif .
De Devil's Claw is een ontstekingsremmer.Je moet wel de goede Devil's Claw hebben.
Dan langzaam afbouwen na een week op 2 pillen per dag.
En houd hem dan op 2 pillen per dag.
Het is het proberen waard.
Gr Willy
Gebruikersavatar
Door Hitam
#49994
Salisprin is een pijnstiller op plantaardige basis. Met onder andere wilgebast er in. Werkt vaak net zo goed als Rimadyl.

Die achterhand zou je eens door Dorit naar kunnen laten kijken en anders acupunctuur. Helpt vaak goed in het begin maar omdat het vaak oude dieren zijn wordt het op een gegeven moment toch erger.

Glucosamine duurt lang voordat het werkt. Een week of zes tot acht.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#49995
o jee, vergeet weer wat. Saliprin is van Vitelle en vaak bij drogist of reformzaak te krijgen. (niet voor katten!)
Door Helen
#50047
Hitam schreef: o jee, vergeet weer wat. Saliprin is van Vitelle en vaak bij drogist of reformzaak te krijgen. (niet voor katten!)
Niet dat ik een kat heb, maar ik ben toch heel benieuwd waarom katten het niet mogen. :D

PS Ik heb ook altijd salisprin in huis voor noodgevallen.


groetjes Helen
Door jelle
#50572
Hitam schreef: Salisprin is een pijnstiller op plantaardige basis. Met onder andere wilgebast er in. Werkt vaak net zo goed als Rimadyl.
Bedankt voor de tip, we gaan het eens proberen.
Wat is de juiste dosering voor een hond van 30 kilo?
Die achterhand zou je eens door Dorit naar kunnen laten kijken en anders acupunctuur. Helpt vaak goed in het begin maar omdat het vaak oude dieren zijn wordt het op een gegeven moment toch erger.
Ja, ik denk dat het echt gewoon puur ouderdom is dat dat wat minder wordt. Natuurlijk is er vast wel dan ook een onderliggende oorzaak maar of daar nog iets aan te doen is is wat anders natuurlijk...
Door Sje
#55158
Een vraagje, heb vandaag Salisprin gehaalt bij de apotheek voor een van mijn Pinschers, deze weegt 12 kg, hoeveel mag hij dan hebben.
Momenteel geef ik hem nog Rhimadyl, kon daar geen alternatief voor vinden, maar daar wil ik vanaf, toen las ik in deze topic over Salisprin en wil het gewoon proberen.
Bedankt alvast voor de dossering.

Hij loopt sinds enkele dagen een beejte mank, heb al een afsprak gemaakt bij Dr. Aharon, maar deze is met vakantie.
Laatst gewijzigd door Sje op wo 18 feb 2004, 17:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Nelly
#68959
willy schreef: Probeer Devil's Claw en dan eerst 3 pillen per dag.
Rimadyl is een zwaar gif .
De Devil's Claw is een ontstekingsremmer.Je moet wel de goede Devil's Claw hebben.
Dan langzaam afbouwen na een week op 2 pillen per dag.
En houd hem dan op 2 pillen per dag.
Het is het proberen waard.
Gr Willy
Hoi Willy, ik ben zelf momenteel bezig met Duivelsklauw, omdat ik zo vreselijk veel pijn in m'n handen heb. Maar hoe bedoel je, je moet wel de goede hebben? Ik koop hem in Duitsland. Is die wel of niet goed?
Door Nelly
#69293
Hitam schreef: Voor een hond van dertig kilo maximaal twee capsules per dag. Ik zou eerst met een beginnen.
Is dat eigenlijk voor mensen? Zoek al heel lang naar een alternatieve pijnstiller.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door