Noem me eigenwijs maar vanaf dat de jeuk bij Beau begonnen is, heb ik een sterk gevoel dat er een grote kans ik dat hij toch mijt heeft. Ook toen we in de mallemolen terecht kwamen en de uitkomst allergieen bleken te zijn, bleef dat gevoel. Beau heeft extreme haaruitval, jeuk die zich verplaatst en schilfers op de huid (roos?). Dit alles kan natuurlijk door de allergieen komen.
Dus heb ik contact opgenomen met de DA, omdat ik toch het een en ander wil uitsluiten. Hij vond het onnodig om Beau verder te onderzoeken. Zijn uitleg: er moeten meerdere afschraapsels worden gemaakt die pijnlijk zijn en dan nog is de kans groot dat er niks uitkomt. Op de vraag of het cheyletiella kon zijn, was zijn uitleg: nee, want dan zouden wij het ook moeten hebben. Zij hadden een diagnostische aanpak vwb mijt; dwz ze behandelen de hond alsof hij mijt zou hebben (injecties & shampoo). Indien de klachten weggaan dan was het mijt, blijven de klachten dan was het geen mijt. Dit zag ik niet zo zitten om met Beau te doen.
Is dit een gebruikelijke manier om de aanwezigheid van mijt(en) vast te stellen?
Nu wilde ik Beau toch preventief wassen met een 'vriendelijke' shampoo tegen mijt ed.
Op inet kwam ik Defencare tegen. Kent iemand dit? En kan ik dit ook bij Beau gebruiken, gezien zijn verminderde weerstand?
Of zijn er nog andere natuurlijke shampoos?