Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door hiram
#559769
mn honden blijken erg aantrekkelijk voor teken.
ik las in het boek 'herbs for pets" dat knoflook en echinacea kunnen helpen om de hond om te laten gaan met teken(beten).
knoflook krijgen ze al maar ik heb geen ervaring met echinacea dus voordat ik hun immuunsysteem te veel stimuleer wilde ik eerst wat tips en reacties hebben.
zijn er mensen hier die dat ook doen? en hoe dan?
Laatst gewijzigd door hiram op ma 29 mei 2006, 14:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#561365
Ik ken het product in de link niet, dus daar kan ik weinig zinnigs over zeggen.

Zelf een mengsel maken met tea tree spray en daar de olieen in doen die je opgenoemd hebt is volgens mij makkelijker + je hebt het voordeel van tea tree. Dat werkt ook insektenwerend. Als je zo'n spray niet wil gebruiken, kun je er beter wel losse tea tree olie bij doen. Plus je hebt volgens een emulgator nodig om de olie op te lossen in de alcohol.
Door Mevroi Kruim
#561741
Alcohol vind ik zelf nooit zo'n goed idee om op je hond te spuiten (in de Baileys daarentegen .... ;D)
Je kunt de olieen ook in water dispergeren met behulp van een paar druppels (Ecover) afwasmiddel).
Neem olie is ook een goeie anti-insectenolie. Het is geen essentiele olie maar wordt ook wel als basis gebruikt, hoewel het behoorlijk stinkt.
Door reneemettrie
#571733
hiram schreef: mn honden blijken erg aantrekkelijk voor teken.
ik las in het boek 'herbs for pets" dat knoflook en echinacea kunnen helpen om de hond om te laten gaan met teken(beten).
knoflook krijgen ze al maar ik heb geen ervaring met echinacea dus voordat ik hun immuunsysteem te veel stimuleer wilde ik eerst wat tips en reacties hebben.
zijn er mensen hier die dat ook doen? en hoe dan?
Hoeveel knoflook geef je per dag?
Ik zag vandaag knoflookpoeder voor paarden en die geef je 1-2 eetlepels per dag. Mijn honden wegen 20 kg.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door