Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door lantsoght
#559027
Hoe kan ik die 2 berners iets nieuw leren eten? Ik had deze morgen kopvlees mooi in stukken gesneden dan wat huttenkaas erover en een ei. Doch de heren moesten het niet hebben. Na een half uur heb ik de potten dan maar weggenomen en in de ijskast gezet. Deze middag weer geen zin. Zal het deze avond nog eens proberen en wat carnibest eronder doen. Ik zou zeer graag barfen maar ze zijn zo moeilijk als er iets nieuw is. Ik kan ze toch niet altijd kip geven, kalfsstaart gaat ook en lamsribben en kalfsspaarribben en biefstuk dat lusten ze wel. Eend lusten ze ook helemaal niet. Yogurt en fruit gaat er ook niet in. ??? ???
Door tieneke
#559073
Ik zou gewoon op het gemakje doen zeker als ze nog geen barf gewend zijn.
Hier zijn de nollebakkers bijvoorbeeld niet weg van konijn en staan dan een partij te meuten...niet normaal meer....ik koop het maar niet meer.
Je zou de strotten met wat heet kokend water kunnen overgieten zodat de geur vrijkomt?
Ik zou zeker niet extra lekker gaan maken met Cb etc,voor je het weet hebben ze je in de tang ;)
Door ~Joke~
#559083
Misschien dat ze het door de huttekase en ei niet lekker vonden? Iets nieuws zou ik gewoon puur proberen, niets erdoor.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#559516
Of misschien iets nieuws eerst in kleine hapklare brokken aanbieden? En ook niet teveel in één keer?
Gitte kan me bij iets nieuws soms ook zo hulpeloos aan kijken ::), ze gaat er wat aan likken, omgooien, verslepen ;D. Bij haar helpt het als ik haar aanmoedig, maar bij sommige honden werkt dat averechts.
Zodra zij iets 1 keer gehad heeft eet ze het de volgende keer zonder problemen op, dan kent ze het al ;).
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door