Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Hanneke-en-Tessa
#556494
Ik ben al een aantal avonden aan het lezen op barfplaats, HEERLIJK :D

September vorig jaar kwam ik erachter dat de Nobivac rabies enting 3 jaar geldig is, ik heb direct mijn da gebeld. Zij enten Rabisin rabies en de assistente zij dat het niet verstandig was 1 maal in de 3 jaar rabies te laten enten omdat dit niet in heel Europa bekend was en problemen kon geven aan de grens ??? Zij kon geen Nobivac vaccin verzorgen. Ik heb uiteindelijk een andere da gezocht die dit wel kon.

Ik was zo blij, ik ben erg tegen de jaarlijkse entingen.
Ik heb 2 honden, Max , teckel en hartpatient van 13 die ik al jaren niet meer ent en dus ook altijd illegaal mee op vakantie gaat en Tessa een petit basset griffon vendeen die nu, vandaag :D, 5 jaar geworden is!
Tessa wordt jaarlijks geent (incl. kennelhoest), ook omdat ze 2 dagen naar de hondencreche gaat.

Nu lees ik, als ik goed opgelet heb, dat ik niet alle entingen jaarlijks hoeft te herhalen. Klopt dit en geld dat ook als je je hond naar een creche/pension brengt??????

In september loopt alles weer af (behalve de rabies) Ik ben van plan om een afspraak bij Tannetje te maken, ik heb begrepen dat ik ook voor de normale entingen bij haar terecht kan.

Ik stoor me zo aan mijn da, zeker omdat ik (en hij weet hoe anti ik ben) niet van dit soort dingen op de hoogte gehouden wordt.
Ik heb vaak genoeg de discussie gevoerd dat een rabiesenting 3 jaar beschermd, wat volgens hem niet het geval is.
Ik word er zo moe van, want ik wil het beste voor m'n meisje ;)

Ik wacht jullie reactie af!
Door 202Spots
#556514
Ik geef hier elke 3 jaar de verplichte rabies.
De andere vaccinaties geef ik zo min mogelijk, inplaats van elk jaar geef ik nu elke 3 jaar, of je kan titers laten doen en als er genoeg antibodies aanwezig zijn, dan hoef je geen vaccinaties te geven.
Door Slot
#556545
Onze dierenkliniek hanteert een nieuw schema:
1e jaar cocktail
2e jaar Ziekte van Weil (eventueel Parvo en Kennelhoest)
3e jaar Ziekte van Weil (eventueel Parvo en Kennelhoest}
4e jaar cocktail
enz.
Dus net als bij Rabies om drie jaar.
Door Lizzy
#556685
Nobivac heeft volgens mij nog niet de 3 jarige registratie voor de cocktail te pakken. Deze staat dus (volgens mij) op 2 jaar. Weil is 1 keer per jaar. Rabies 1 keer per 3 jaar.

Ik weet eerlijk gezegd niet welke regels pensions hanteren. Volgens mij loopt deze beroepsorganisatie nog steeds achter de feiten aan en vragen ze :

1 x per jaar kennelhoest
1 x per jaar cocktail

Maar er zullen toch vast ook pensions zijn die zich aan de nieuwe registratie van Nobivac houden? Mag ik hopen....!
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door