De andere berichten over teken heb ik ook al even gelezen, maar ik kon nog niet echt vinden wat ik zicht, dus nog maar een Teken Topic
We wonen in Drenthe, en wandelen elke dag op de hei/in het bos/in waterwingebieden maar de lol begint er een beetje vanaf te gaan. Het stikt namelijk van de teken, na elke wandeling om ik er niet 1 of 2 tegen, maar 10 tot 12 is geen uitzondering , en die teken zie ik dan nog lopen en kan ik er zo uithalen, maar elke dag contoleer ik ze helemaal op teken, en toch haal ik er ook nog volgezogen krengen uit. De hele dag ligt de tekentang paraat, en vooral bij Jamie blijf ik ze maar vinden . Zo erg heb ik het nog nooit meegemaakt!!
De natuur mijden is ook zowat, want dan zouden we dus de hele zomer alleen in de stad kunnen wandelen , is voor de honden ook weinig aan. Maar ik wordt inmiddels aardig bezorgt, zo met de ziekte van Lyme op de loer.
We hebben al verschillende dingen geprobeerd, de "chemische" druppels ( ), knoflook, tea-tree, appelazijn, tekenband, en vooral veel controleren, maar dat valt niet mee met zo'n wollige dikke vacht als bij Jamie.
Zijn wij nou de enigen die zoveel last van zoveel teken hebben, of zijn er nog meer?? En nog belangrijker: wat kan ik er aan doen??
(het is al bijna zover dat we een soort regenpak voor de honden willen bestellen, waar hij helemaal in ingepakt zit (kwamen we op internet tegen, als bescherming tegen insecten), en die je helemaal kan afsluiten, alleen lijkt me dit voor de honden niet echt plezierig )