Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door katecahill
#554110
Mijn oudere hond(13) stinkt altijd heel vies uit zijn mond, een vieze rotte, dooie-dingenlucht. Met de vakantie was hij in pension , en bij thuiskomst stonk hij niet meer. Hij heeft in principe het zelfde gegeten als thuis, harde brokken en elke dag een paar honde-kauwstripjes... hier thuis krijgt hij wel eens wat van de tafel,(VEGETARISCH en vetarm en zoutarm) .Onze andere honden hebben nergens last van. Is er iemand , die mij kan zeggen wat het is, wat er zó ontzettend stinkt, de hond krijgt geen hele grote ongesneden stukken , geen kaas of snoep... Het is me een raadsel... Wie heeft er varing met zoiets? ??? ???
Gebruikersavatar
Door sylvia
#554112
Ik zou zeggen zet hem eens over op een gezonde verse rauwe voeding en in plaats van die kauwstripjes geef je dan eens wat rauwe vleesbotten.
Door Truus
#554329
Is het gebit in orde? Ik zou de brokken sowieso vervangen voor goede versvleesvoeding. Brokken gaat als plak tussen de kiezen zitten, bovendien is het veel gezonder om lekker vers te geven.
Door Elvira
#554336
Ik ken een hond die brokken kreeg, rook inderdaad uit z'n bek en een vies gebit. Nu krijgt hij vers vlees en je ziet z'n gebit schoner worden. Hij ruikt ook weer fris uit z'n bekje.
Door Peet
#554428
Die kauwstripjes zijn niet gezond en gaan plakken tussen de kiezen. Brokken zijn vaak ook oorzaak van tandplak. En een hond kan niets met vegetarisch eten...een hond is een carnivoor. ;)

Verder sluit ik me graag bij de rest aan, geef hem de voeding die aansluit op zijn gebit: vers , rauw vlees en botten.
Door Tanna
#555458
George had voordat ze ging barfen al aardig wat tandsteen en ze rook flink uit haar bek. De tandsteen is nu veel minder en ze stinkt helemaal niet meer. Ook haar vacht ruikt niet meer zo, terwijl ik haar vroeger elke maand in bad moest doen. En ze laat helemaal geen winden meer sinds ze geen brokken eet. Wel boert ze na elke maaltijd, dat maakt ons altijd aan het lachen.
Door Bernadette
#556148
Onze herplaatser stonk ook zo, alleen zij was nog maar 3. Na drie maanden rauwe verse voeding gegeten is de tandsteen weg. Godzijdank! Misschien is het voor je hond al iets te ver, je kunt zijn gebit laten reinigen bij de dierenarts en daarna zijn menu wijzigen.
Door Laura2004
#556192
katecahill schreef: Mijn oudere hond(13) stinkt altijd heel vies uit zijn mond, een vieze rotte, dooie-dingenlucht. Met de vakantie was hij in pension , en bij thuiskomst stonk hij niet meer. Hij heeft in principe het zelfde gegeten als thuis, harde brokken en elke dag een paar honde-kauwstripjes... hier thuis krijgt hij wel eens wat van de tafel,(VEGETARISCH en vetarm en zoutarm) .Onze andere honden hebben nergens last van. Is er iemand , die mij kan zeggen wat het is, wat er zó ontzettend stinkt, de hond krijgt geen hele grote ongesneden stukken , geen kaas of snoep... Het is me een raadsel... Wie heeft er varing met zoiets? ??? ???
Die slechte adem kan heel veel zijn: geen goede voeding (het eten wat je hond krijgt is niet echt goede voeding), dit is trouwens een BARF forum, wij zijn dus voor het voeren van natuurlijke rauwe voeding (rauw vlees, rauwe botten, rauwe gepureerde groentes en rauwe vis), dus allereerst zou ik je aan willen raden om je hond goede voeding te geven.
Het kan natuurlijk ook zijn dat je hond een rottende kies heeft, dat had de hond van mijn moeder ook, die had een kapotte kies en die was gaan rotten en dat rook niet lekker.
Als het gebit van je hond verder in orde is dan denk ik dat dit probleem helemaal opgelost kan worden door het voeren van gezonde voeding, want mijn honden stinken nauwelijks meer uit hun mond sinds ze barfen ;)

Succes!!!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door