Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door workingmalinois
#551767
Heb net een grote zak verse zeewier gekregen op mijn werk.
Hoe verwerken jullie dit?
Gaat dat zo in de woeffers hun eten en hoeveel mogen ze ervan hebben?
Kan ik dat ook invriezen? Zijn namelijk 2 grote zakken (ik schat dat het ongeveer 5 à 6kg weegt)

Alvast bedankt voor tips!
Door peerle
#551769
Als dat allemaal vers is, zoals groente, zal het wel niet erg lang goed blijven zeker ?
Ik zou een handvol verwerken in de volgende gf-mix die je maakt, gewoon mee mixen, en als je hond er goed op reageert kan je de zeewier in kleine zakjes steken en platduwen (anders gaat het nogal veel plaats innemen he) en de diepvries in. Dan kan je elke keer als je gf-mix maakt er een pakje zeewier bij indoen.
Succes,
Veerle
Laatst gewijzigd door peerle op do 18 mei 2006, 13:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Door 202Spots
#551867
workingmalinois schreef: Heb net een grote zak verse zeewier gekregen op mijn werk.
Hoe verwerken jullie dit?
Gaat dat zo in de woeffers hun eten en hoeveel mogen ze ervan hebben?
Kan ik dat ook invriezen? Zijn namelijk 2 grote zakken (ik schat dat het ongeveer 5 à 6kg weegt)
Alvast bedankt voor tips!
Ik geef ong 'n mespuntje van gedroogde kelppoeder door de voer, ik heb 1 keer geprobeerd om zelf
gedroogde blad te malen,maar kreeg het hooguit in grove snippers...
Ik zou proberen of de verse wier in de keukenmachiene of blender gepureerd kan worden, en dan zou ik 't in ijsblokje bakjes invriezen, half vullen anders word het TEveel denk ik en dan om de dag 'n klein blokje puree door de bak doen.
Wanneer je 'n grotere hoeveelheid groentemix tegelijk klaar maakt, dan kan je daar ook gelijk 'n gedeelte van de wier in gebruiken, maar ik zou er niet TEveel door heen malen.
En eerlijk gezegd vind 't wel 'n hele grote hoeveelheid hoor!
En ook al kan je het invriezen, het zal wel heel lang duren voordat je alles gebruikt heb....ik zou de helft weg gooien.
Door pallas
#552203
Ik geef zelf ook gedroogd, net als 202 spots.
Ik zou er zeker niet te veel van geven want er zit erg veel zout in; gepureerd en dan een blokje lijkt me dus wel een goeie oplossing.
Door Lizzy
#552463
En het bevat ook behoorlijk wat jodium. Dat is wel gezond hoor, maar een teveel aan jodium is niet gezond en heeft zelfs mogelijk een negatieve werking op de schildklier.
Door Bernadette
#552562
Wij geven bij elke maaltijd 1 theelepel gedroogd zeewier (AO NORI) Misschien kan je het ergens laten drogen?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door