Als het warm weer is, kan ik mijn groentenmix dan ook als groentenmixijsje (bevroren dus) aan mijn pup geven? Of is dat niet zo'n goed idee?
Rachel.
Moderator: Lizzy
Hanny schreef: Waarom zou gewoon fris water niet goed genoeg zijn bij warm weer?Ja natuurlijk is dat genoeg, maar sommige mensen vinden het leuk om iets te geven wat voor de honden ook een traktatie is en de meeste honden vinden ijsjes lekker of het nu een ijsklontje is of een gewoon ijsje.
Hanny
tieneke schreef: Hier doen we niet aan ijsjes of wat dan ookHier krijgen ze ook geen ijsjes hooguit een gevallen ijsklontje maar volgens mij geef je die ook niet echt ter afkoeling want daar werkt het ook niet echt voor.
De afgelopen week waren er dagen bij van ruim 28 graden,was effe puffen voor de nollebakmonsters
Ze hebben hier buiten veel schaduwrijke plekken maar meestal gaan ze lekker naar binnen waar het werkelijk koud is...muren van 1 meter dikte![]()
tieneke schreef: Ik vergeet het koude biertje wat we vanmiddag voor het eten met zijn vieren hebben geproefd![]()
![]()
Was ook een aardige verkoeling![]()
![]()
sylvia schreef: Hier krijgen ze ook geen ijsjes hooguit een gevallen ijsklontje maar volgens mij geef je die ook niet echt ter afkoeling want daar werkt het ook niet echt voor.Kan je beter een theedoek met wat zachte ijszak om de nek van de hond doen,dit deed ik bij Kobus als het hittegolf was in Nederland
Malamoods schreef: In zo'n ijsje zie ik ook gewoon een leuke activiteit. Vroeg me daarnaast af of het geen kwaad kan voor zijn puppygebit, of maag/darmstelsel...Ik heb begrepen dat het eten van te koud (bevroren) eten en sneeuw de maag behoorlijk kan irriteren en dat daardoor er beweging in de maag (kanteling) kan ontstaan. Ik weet niet of dit verhaal feit of fictie is, maar ik neem geen onnodig risico door het uit te proberen. Mijn honden krijgen geen ijs.
Rachel.
Antonia schreef: Ik heb begrepen dat het eten van te koud (bevroren) eten en sneeuw de maag behoorlijk kan irriteren en dat daardoor er beweging in de maag (kanteling) kan ontstaan. Ik weet niet of dit verhaal feit of fictie is, maar ik neem geen onnodig risico door het uit te proberen. Mijn honden krijgen geen ijs.Moeilijke dingen zijn dit toch... Wilde dieren eten de hele winter door bevroren voedsel. In principe zou een hond daar volgens mij dus zeker ook tegen moeten kunnen. Maar ja, ik moet soms toch ook bekennen dat een hond niet gelijk is aan bijv. een wolf.... Neem de lichaamsbouw. Die is toch bij een hond anders als bij een wolf (wat volgens mij deels medeveroorzaker kan zijn van maagtorsies). Bovendien zijn honden toch wel 'doorgefokte wezen'. In die zin, het recht van de sterkste bestaat niet meer en dus blijven honden met zwakke maag/darmstelsels in leven. Ergo, ze planten zich zelfs voort......