Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door dunja
#547571
Hallo,

Ik heb een vraagje. Van de week heb ik een super groot en dikrecreatie bot gekregen van onze slager.
De dikte is ongv 11cm. Er zit niet erg veel vlees aan. Mag ik dit wel aan mijn pup van 13 weken geven?

Gr Natascha
Door Borke
#547575
Wat mag dat bepaal je natuurlijk zelf ;)

Wat voor diersoort is het, het is toch geen varken?

Ik hou altijd maar het verhaal van Linga in gedachten die een hele geitenrib inslikte, dus hoe lang is dit bot?
Door Lizzy
#547579
Zo lang je pup de melktandjes nog heeft, is het risico op een beschadigt 'volwassen gebit' sowieso klein. Maar, ik heb dezelfde vragen als Astrid, eigenlijk...
Door dunja
#547632
Nee, het is geen varkens bot, maar van een rund.Ik heb het gekregen toen ik mijn bestelling op haalde. En hij weet dat het nooit geen varkensvlees mag zijn. En ik heb het ook nog gevraagd.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#547855
[quote="Laura2004"]
Ik zou nooit runderbot aan mijn honden geven :-\ Ik geef alleen maar zachte botten. ;)
[/quote]
Recreatie botten zijn altijd harde botten, daar zijn ze meer mee bezig om het merg eruit te schrapen.
Door 202Spots
#548150
Misschien volgende keer vragen of de slager 't bot in de lengte kan doorzagen,zodat de merg er makkelijker uit gehaald kan worden.
Door tieneke
#548446
[quote="sylvia"]
Recreatie botten zijn altijd harde botten, daar zijn ze meer mee bezig om het merg eruit te schrapen.
[/quote]
Hier krijgen ze die nog heel soms en mogen dan een uurtje knagen maar zodra ze het vlees etc eraf hebben gaan ze meteen in de vuilnisbak.
Door mutsie
#548543
Ik las dat er bijna geen vlees aan zit?
Nou ten eerste sleep je je een breuk, hij kan er maar even op kauwen, en dan heb je nog heel veel afval.

uhh, ik weet niet hoe groot die pup van 13 weken is,
maar kan je niet gewoon wat kippennekken geven?
Daar kan hij/zij zich ook al op uitleven.
En als-ie al gewend is aan botten, een aantal lams- of geitenribben aan elkaar geven?

Karin
Door dunja
#548850
Het is een amerikaanse stafford, en ze is redelijk groot al. Een kippen nek enz eet ze sowieso al, dus dat is het probleem niet. kreeg dit bot er gewoon bij, maar wist niet of ik het kon geven.
Gr Natascha
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door