Hallo,
Binnenkort krijgen wij als het allemaal goed gaat een krusing Argentijnse dog/Boxer in huis (jippie, een dochter!!!). Ze is nu naar schatting 7 maanden oud en bij de vorige eigenaar zwaar ondervoed en verwaarloosd.Ze moest zien te overleven op wat ze in de koeienstal vond, te weten hooi en koeienstront.Nadat ze is weggelopen is ze via onze vriendenkring bij ons terecht gekomen. Ze is nu bij vrienden van ons die Nutro Large Breed voeren aangevuld met Nutro Pup om haar op krachten te laten komen.
Als ze binnekort bij ons komt wonen willen we haar net als onze katten op BARF zetten. We weten alleen niet precies hoe we dit aan moeten pakken. Onze katten hebben we namelijk "cold turkey"op BARF gezet zonder problemen.
Omdat Dinas (zo heet ze) ondervoed is, vragen we ons af of we bij haar een voorzichtiger aanpak moeten verzinnen en of we nog dingen zijn waar we extra op moeten letten.
Ik heb bijna de hele Barfplaats bieb al bestudeerd, maar ben met haar een beetje bang dat ik nog ergens speciaal aandacht aan moet besteden. Omdat ze al zo'n vreemde houding tegenover eten heeft, wil ik natuurlijk niets over het hoofd zien of verkeerd aanpakken!
Dus heeft iemand ervaring met zo'n situatie, alle ervaringen zijn zeer welkom!