Moderator: Lizzy
yazz schreef: mijn hond zit nu op een eliminatiedieet van gekookte rijst met gekookte kalkoen. ik wil graag het barfen over een aantal weken uitproberen maar hoe moet ik dat doen en kan het geen kwaad als hij altijd gekookt vlees heeft gehad om het nu rauw te geven????? en welke margarine wordt er toegevoegd die voor op brood of die om te braden??????
yazz schreef: mijn hond zit nu op een eliminatiedieet van gekookte rijst met gekookte kalkoen. ik wil graag het barfen over een aantal weken uitproberen maar hoe moet ik dat doen en kan het geen kwaad als hij altijd gekookt vlees heeft gehad om het nu rauw te geven????? en welke margarine wordt er toegevoegd die voor op brood of die om te braden??????Kalkoen is ook geen geschikt vlees voor een eliminatiedieet. Grote kans dat jouw hond daar door brokken al eens mee in aanraking is geweest. Verder kan rijst ook allergische reacties geven en de ingredienten van de margarine ook.
yazz schreef: voor het dieet dat ik nu geef moet ik margarine toevoegen en glucosamine, maar vraag me af welke margarine????Als je margarine moet toe voegen, dan zal de DA dat wel weten toch, dat kunnen wij toch niet weten, niemand voegt hier margarine toe aan het eten van zijn hond Ik ben ook wel heel erg benieuwd waarom jou DA vindt dat je margarine moet geven, ik vind dat echt heel vreemd, ik kan me niet voorstellen dat dit enige voedingswaarde voor een hond heeft.
yazz schreef: mijn hond krijgt geen brokken maar heeft altijd carnibest gehad maar door regelmatig diarree is nu op een dieet gezet. kip, rund,varken,lam, vis heb ik allemaal al geprobeerd en steeds kwam de diarree weer terug dus daarom is het kalkoen geworden omdat hij dat nog nooit gehad heeft, tevens heeft hij tot nu toe nog steeds goede ontlasting. het dieet is niet zelf verzonnen maar komt vanuit de gastro-enteroloog van utrecht vandaan. mijn vraag is hoe ik het barfen na deze 6wkn kan introduceren!!!!!!!!!!!Als je een kompleet rauw voer hebt gevoerd kan het ook de rijst en/of de gebruikte olie zijn geweest waar hij op reageerde. Heb je geen ander kant en klaar voer geprobeerd zoals energique nr 4?