Mogen honden ook kalfs of lams hersenen hebben?
Yvonne
Moderator: Lizzy
Lizzy schreef: Hoi Yvonne, ja, als je eraan kunt komen dan mogen ze deze wel eten. Ik moet daar wel het volgende van Ian Billinghurst even bij vertellen, denk ik (vrije Nederlandse vertaling):Als het zo is dat honden last hebben van cholesterol,zijn levertjes dan ook niet verkeerd om te geven,want ik geef ze best vaak.Ik was in het begin wat angstig omtrend de cholesterol-spiegel,maar iemand vertelde me dat dat niet honden geld.Moet ik nu oppassen met levertjes of niet? ??? ???
"Hersenen bevatten eiwitten, vet en water. En, ze bevatten veel cholesterol. Ongeveer drie keer zoveel als eieren. Honden met cholesterol problemen (ik wist niet dat die er waren) moet je geen hersenen voeren. Hersenen bevatten vrijwel alle B vitamines, behalve Folacin(?) en Biotin. En, ze bevatten ook vitamine C en een heel klein beetje vitamine E. Ze bevatten ook veel essentiele vetzuren. Hersenen zijn goed "hersen en huid" voer".
Groetjes, Lizzy
blissie schreef:Nee hoor, geef maar gerust maar wel met mate. Ik vind persoonlijk 1 maal per week een beetje lever genoeg.
Als het zo is dat honden last hebben van cholesterol,zijn levertjes dan ook niet verkeerd om te geven,want ik geef ze best vaak.Ik was in het begin wat angstig omtrend de cholesterol-spiegel,maar iemand vertelde me dat dat niet honden geld.Moet ik nu oppassen met levertjes of niet? ??? ???
Anders eet ik ze lekker zelf op!![]()
![]()