Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Princess
#47082
Mogen honden ook kalfs of lams hersenen hebben?

Yvonne
Door Lizzy
#47140
Hoi Yvonne, ja, als je eraan kunt komen dan mogen ze deze wel eten. Ik moet daar wel het volgende van Ian Billinghurst even bij vertellen, denk ik (vrije Nederlandse vertaling):

"Hersenen bevatten eiwitten, vet en water. En, ze bevatten veel cholesterol. Ongeveer drie keer zoveel als eieren. Honden met cholesterol problemen (ik wist niet dat die er waren) moet je geen hersenen voeren. Hersenen bevatten vrijwel alle B vitamines, behalve Folacin(?) en Biotin. En, ze bevatten ook vitamine C en een heel klein beetje vitamine E. Ze bevatten ook veel essentiele vetzuren. Hersenen zijn goed "hersen en huid" voer".

Groetjes, Lizzy
Door Paul_Barte
#47214
Honden met cholesterol problemen :o :o ???

Nu heb ik regelmatig last van het feit dat ik Billinghurst niet helemaal snap maar voor zover ik weet is dat onmogelijk......

En wat betreft Folacin dat snap ik ook niet helemaal.
Foliumzuur (B11) wordt wel gerekend tot de B-vitamines maar ben het woord Folacin nog nooit tegengekomen.

Zet dus net als Lizzy diverse vraagtekens ???
Door Ordell
#47219
Een hond kan helamaal geen last hebben van een te hoog cq te laag cholestorol ??? Begrijp er dus ook helamaal niets van ::)
Gebruikersavatar
Door sylvia
#47224
ben even wezen googlen en folacin is een ander woord voor foliumzuur.

Cholestrol bij honden heb ik ook nog nooit van gehoord ???
Door Helen
#47310
Mijn Turk verkoopt ook lamskoppen, helaas zonder vel en ogen. Ga er binnenkort weer eens eentje halen. Zitten trouwens verbazingwekkend veel hersenen in zo'n lamshoofd!!

groetjes Helen
Door blissie
#47457
Lizzy schreef: Hoi Yvonne, ja, als je eraan kunt komen dan mogen ze deze wel eten. Ik moet daar wel het volgende van Ian Billinghurst even bij vertellen, denk ik (vrije Nederlandse vertaling):

"Hersenen bevatten eiwitten, vet en water. En, ze bevatten veel cholesterol. Ongeveer drie keer zoveel als eieren. Honden met cholesterol problemen (ik wist niet dat die er waren) moet je geen hersenen voeren. Hersenen bevatten vrijwel alle B vitamines, behalve Folacin(?) en Biotin. En, ze bevatten ook vitamine C en een heel klein beetje vitamine E. Ze bevatten ook veel essentiele vetzuren. Hersenen zijn goed "hersen en huid" voer".

Groetjes, Lizzy
Als het zo is dat honden last hebben van cholesterol,zijn levertjes dan ook niet verkeerd om te geven,want ik geef ze best vaak.Ik was in het begin wat angstig omtrend de cholesterol-spiegel,maar iemand vertelde me dat dat niet honden geld.Moet ik nu oppassen met levertjes of niet? ??? ???
Anders eet ik ze lekker zelf op! :P :P
Door Princess
#47961
bedankt voor de antwoorden, ik kan inderdaad aan hersenen komen via de islamitische slager maar wist niet of dit wel goed was. Ik zal het ze met mate geven!

Yvonne
Door Lizzy
#47962
blissie schreef:

Als het zo is dat honden last hebben van cholesterol,zijn levertjes dan ook niet verkeerd om te geven,want ik geef ze best vaak.Ik was in het begin wat angstig omtrend de cholesterol-spiegel,maar iemand vertelde me dat dat niet honden geld.Moet ik nu oppassen met levertjes of niet? ??? ???
Anders eet ik ze lekker zelf op! :P :P
Nee hoor, geef maar gerust maar wel met mate. Ik vind persoonlijk 1 maal per week een beetje lever genoeg.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door