Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#538709
Hallo allemaal,
even een beginnersvraag (alweer :P ).
Ik ben nu een paar weekjes aan het kvv met Yuma en het gaat uitstekend, hij vind het heerlijk. Maar nu het barfen... dat wilde ik een paar dagen in de week gaan doen.
Ik ben begonnen met kippennekken, die hij inmiddels wel snapt, en kauwt netjes, maar het is voor hem nog steeds een vorm van beloning of "toetje".
Hij was al een beetje gewend aan botten, want ik gaf hem regellmatig een botje om op te kauwen Ik heb hem ook een kalfsbot gegeven (die had ik bij zo'n barf online winkel besteld), het was best wel een groot bot, maar hij vond het heerlijk, en heeft hem helemaal opgegeten.Mara dat was een vrij kale bot. Ik merk wel dat hoe meer vlees aan het bot zit, hoe moelijker hij het vindt. Het lijkt alsof hij geen raad weet met dat vlees op die botten ???
Mijn vraag is eigenlijk: is het te vroeg om een maaltijd volledig barf te geven? Omdat hij een grote hond is, zou een maaltijd rond de halve kilo komen, een beetje moelijk om het alleen met kippennekken te vullen. Of moet ik maar wachten en wat langzamer opbouwen? Waanneer kun je met b.v. kippenvleugels beginnen?
Naja, het zijn nogal wat vragen geworden...sorry ::)
Alvast bedankt! ;)
Laatst gewijzigd door Ornella op vr 28 apr 2006, 18:32, 1 keer totaal gewijzigd.
#539030
Nou, volgens mij kun je prima nu beginnen. Je kunt ingeknipte kippenvleugels geven maar je kunt ook prima een deel van een hele kip of konijn of parelhoen of eend geven. En ja, dan moet hij toch gaan leren dat het een kwestie is van vleesbot eten of honger lijden.... En dat hebben ze snel genoeg door hoor. Het beste leg je hem gewoon ergens rustig op een kleedje met een deel van een hele kip of eend ofzo. Hij leert dan echt wel dat hij daar wat mee moet. Tenminste, de gemiddelde hond heeft dat toch wel snel door.
#539253
En barfen moeten veel honden echt leren. Die techniek hebben ze niet van moeders kunnen afkijken in de meeste gevallen, dus het is een kwestie van proberen en kijken wat werkt. Echt effectief scheuren en knippen kunnen ze niet gelijk, maar dat komt wel. Ook moeten ze leren met hun handjes te eten ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door