Lizzy schreef:
Hij loopt zelf met zijn eigen honden in ieder geval geen gevaar. Net zo min als al die andere mensen die hun hond netjes vaccineren. Wanneer je zelf helemaal niet vaccineert, is er maar 1 die daarvan de consequenties moet dragen en dat ben je zelf. Als je helemaal niet vaccineerd (en jij hebt jouw honden toch wel puppy-vaccs gegeven?): dan loop je dus een risico dat jouw hond ziek wordt.
Gitte is tot haar 4e jaar elk jaar "all-in" gevaccineerd en Fedor heeft alleen de hondenziekte en Parvo enting met 6 weken gehad en met 12 weken na titeren alleen de Parvo. DUs ik weet dat ik enig risico loop, maar dat risico neem ik bewust.
Het virus waart toch wel rond. Anders zou er geen enkele hond meer ziek worden.... Dan was het virus al uitgestorven geweest. Maar het virus bestaat nog gewoon. En niet omdat er mensen zijn die hun hond niet enten. Maar gewoon, omdat het virus of bacterie er nog is en voortleeft.
Maar goed, mijn vorige dierenarts heeft me overigens met dezelfde argumenten een keer zijn praktijk uitgeschoffeerd.... Dit schijnt DE manier te zijn om mensen weer aan de enting te krijgen, door ze een schuldgevoel aan te praten.
Jaha, daar kreeg ik dus ook bijna last van, maar volgens mij klopte het niet helemaal alleen had ik even geen argumenten meer
Maar ik snap een paar dingen niet: entingen bieden nooit 100% garantie tegen de ziekte/tegen ziek worden. Een hond die gevaccineed is: kan nog steeds ziek worden. En een zieke hond kan nog steeds andere honden besmetten. Ergo, het ziet er juist naar uit dat honden de ziekte juist krijgen, na de enting!
Bovendien beschermt het gemiddelde vaccin veel langer als 1 of 2 of zelfs 3 jaar. Dus wat is zijn probleem? Bovendien zijn vele ziektes helemaal niet dodelijk, dus waarom zou je daar uberhaubt voor enten?
Ah, dit zijn goede argumenten, die onthoud ik voor een eventuele volgende keer, thanks
Ik weet niet of het bij alle vaccins tegen virussen en bacterieen is, maar misschien weten de dierenartsen onder ons dat, maar een aantal bieden zeker geen bescherming tegen het niet-verspreiden van de ziekte. Nu meen ik dat bijv. een gevaccineerde hond tegen Lepto nog steeds Lepto bij zich kan dragen en uit kan scheiden. Bij mijn weten geldt dit voor meerdere ziektes.
Hier ben ik ook wel erg benieuwd naar, want hij beweerde dat ik door niet te enten voor bv Weil de ziekte in stand hield doordat mijn hond de ziekte kon verspreiden ookal zou ie zelf niet ziek zijn