Kali wordt ook als 'vrij klein' gezien voor een rottweiler. Tja, jammer dan, ik ben zelf ook niet één van de grootste
. Ze is in ieder geval iets kleiner en ranker dan één van haar nestzusjes, die wel op brok is grootgebracht. Het dier was met de prille leeftijd van 10 maanden al behoorlijk groot én uitgezwaard. Volgens mij kan dat nooit echt gezond zijn voor een model rAttweiler. Kali wordt ook wel zwaarder, als ze er zelf klaar voor is. Ik zie haar heus wel breder worden in de borstkas en het hoofd. Daarom maak ik me geen zorgen.
Ze heeft in ieder geval geen rare groeispurts meegemaakt (achterhand hoger dan schoft, schoft hoger dan achterhand ???). Ze zit uitstekend in haar vel, is goed gezond en vooral blij (zeker als het eten klaar staat), behalve vlooienallergie (erfenisje van haar moeder) heeft ze nooit ergens écht last van, ze heeft een sociaal karakter en een heleboel werklust.
En aangezien ik toch niet met haar ga showen/fokken, heb ik *zelf* niet zoveel op met de rasstandaard. Ik denk juist dat ze door het geven van puppy- juniorbrok groter worden dan goed voor ze is, ongeacht de rasstandaard. Het lijkt wel alsof de rasstandaard juist op deze groeispurts wordt aangepast (ik weet het niet hoor, het is maar een gokje).