Hoi,
Ik heb laatst met iemand gesproken die ook BARF geeft. Echter zij voegt extra calcium aan het voer toe elke dag, omdat zij behoorlijk grote honden heeft (in de groei).
Dat is toch niet nodig of wel ???
Moderator: Lizzy
Paul_Barte schreef: Sterker nog...dit is zo fout als de pest
Het probleem is natuurlijk wel dat je niet weet wat zij onder BARF verstaat.
Voeg ze botten toe en zo ja hoeveel enz. enz.
Te veel calcium is funest voor de opgroeiende honden.
Wat is de bron van de calcium???
sharpie schreef: Ja, ik zit het me ook weleens af te vragen hoor, omdat Pat McKay ook een hele theorie over calcium heeft ???Om je eerlijk de waarheid te zeggen.... ik heb mijn zeer grote twijfels over de theorie van Pat... Ik heb haar boek inmiddels gelezen en ik vind het ook niet zo.... En, als ik dan lees dat zij voornamelijk supplementen verkoopt, waaronder een zogenaamd natuurlijk calcium supplementen, dan ga ik helemaal twijfelen aan haar theorie!
Ik voeg overigens zelf geen calcium toe, maar ik ben benieuwd wat jullie van Pat McKay's theorie vinden?
http://www.patmckay.com
Janet schreef: Dat hangt er van af wat 'te weinig' is. Als ik Roger's berichten zo af en toe lees, dan geeft hij minder dan 20% bot (10-15% op de hele maaltijd, dacht ik). Dat in m'n achterhoofd hebbende, zou ik toch denken dat *volwassen* honden niet zo'n hele grote calciumbehoefte hebben. Het zal ongetwijfeld ook wel te maken hebben met de leeftijd, activiteit en bouw van de hond in kwestie.Ik voer ook rond de 15% bot. Het bevalt prima. Op meer bot ben ik niet tevreden over de ontlasting.
Dat hangt er van af wat 'te weinig' is. Als ik Roger's berichten zo af en toe lees, dan geeft hij minder dan 20% bot (10-15% op de hele maaltijd, dacht ik). Dat in m'n achterhoofd hebbende, zou ik toch denken dat *volwassen* honden niet zo'n hele grote calciumbehoefte hebben. Het zal ongetwijfeld ook wel te maken hebben met de leeftijd, activiteit en bouw van de hond in kwestie.
sharpie schreef:Mmm, ik kan me daar helemaal niets bij voorstellen (eerlijk gezegd)...
Pat zegt ook niet te weinig bot, maar te weinig "verschillende soorten" bot.
Ze zegt dat bijv. hele kleine hondjes meestal alleen kippenbotjes kunnen eten en dat dat dan niet voldoende zou zijn.
Daar kan ik me wel iets bij voorstellen.
sharpie schreef: Ja, ik zit het me ook weleens af te vragen hoor, omdat Pat McKay ook een hele theorie over calcium heeft ???In haar boek raad ze aan om 75% rauw vlees te geven...ik neem aan dat dit vlees dus geen bot heeft,en dat daarom HAAR calcium supplement aan dit vlees moet worden toegevoegd... ???
Ik voeg overigens zelf geen calcium toe, maar ik ben benieuwd wat jullie van Pat McKay's theorie vinden?