sylvia schreef:
Er is een bouvier fokker die dit al dertig jaar voert geloof ik, pens met oud bruin brood en een calciumsupplement.
In principe heb ik dat ook gevoerd door Rodi compleet op pensbasis te voeren , dat is in principe ook alleen pens met een calciumpreparaat en wat olie geloof ik. (nu weet ik het niet want ze hebben geloof ik de laatste jaren van alles veranderd)
Ik ben er dus van overtuigd dat pens wel als basis kan dienen om als hoofdmoot te geven met hart lukt dat bv niet. Of het iets is wat je zou willen is wat anders.
Ik bedoelde het niet l*llig ofzo

Maar het is gewoon een heel ander principe als wanneer je voor zoveel mogelijk afwisseling kiest. Er zullen veel honden zijn die het er prima op doen, als ik het hier teveel geef dan zie ik jeuk en erg slappe ontlasting optreden, dus voor hier is het niks.
Als het idee je aanstaat is uitproberen de enige manier om erachter te komen of dit ook voor jouw hond het juiste principe is.
Mijn bouvers werden ook gevoerd met runderstrot, runderpens en gemalen kip, snee brood, schep rijst en een beker diner. De oudste is op een week na 16 geworden. Maar toch heb ik het idee dat ik het nu beter doe.