Ik heb zelfs een aantal martelwerktuigen ingeslagen om te proberen de bot kleiner te krijgen, een vleesschaar

Moderator: Lizzy
Lizzy schreef: Nou, ik ga zeker niet over op kvv. Als ze kippennekken eet, kan ze vast ook eendennekken eten. En hele sardientjes, in stukjes geknipt. En geplette parelhoen (heel). En geplette konijn (heel). En als dat allemaal ook niet gaat: zou ik een vleesmolentje kopen en dit soort delen (bovenstaande delen van kip en eend of parelhoen of konijn) even malen voor haar. Als je overigens 2 botsoorten geeft: is het toch prima?ze eet inderdaad (graag zelfs) sardientjes heel, eendennekken gaat ook, parelhoen, heb ik nog niet geprobeerd, maar zal ik ook doen (effe verzinnen waarvandaan), haas heb ze vorig week gehad, ging redelijk vooral de ribbekast kan ze nog wel doen. Ok, zie je, ik denk gewoon veel te moeilijk, ik ga eens diep nadenken om voor Bess beter te plannen. De vleesmolentje waar jij over schrijf, is dat zo'n gietijzeren hand molen? en zo ja, die komen toch in verschillende maten, kan jij ook aangeven welke ik dan moet hebben qua maat ongeveer, dan kan ik gaan zoeken. Thanks.
Remke schreef: De geitenribben die ik bij het Islam centrum had gehaald in Rotterdam zijn ook geweldig. Ik kon ze doormidden krijgen met een scherp mes. Ze zijn nog dunner als de lamsribben.Zo das echt mooi
tieneke schreef: Zo das echt mooi???
Meestal zijn ze knoerthard.
conleeuw schreef: ze eet inderdaad (graag zelfs) sardientjes heel, eendennekken gaat ook, parelhoen, heb ik nog niet geprobeerd, maar zal ik ook doen (effe verzinnen waarvandaan), haas heb ze vorig week gehad, ging redelijk vooral de ribbekast kan ze nog wel doen. Ok, zie je, ik denk gewoon veel te moeilijk, ik ga eens diep nadenken om voor Bess beter te plannen. De vleesmolentje waar jij over schrijf, is dat zo'n gietijzeren hand molen? en zo ja, die komen toch in verschillende maten, kan jij ook aangeven welke ik dan moet hebben qua maat ongeveer, dan kan ik gaan zoeken. Thanks.Ja, je kunt een handmolentje nemen. Ik heb zelf een Porkert nr 10, volgens mij (weet het niet zeker en ik heb 'm ook niet thuis liggen). Nou ja, die van mij kun je op het aanrecht schroeven. En je hebt een snijschijf nodig die groter is als normaal. Anders krijg je het bot er niet doorheen geperst. Ik blijf het trouwens zwaar werk vinden hoor... Als je niet veel moet malen en je gebruikt zachte botten, dan kun je ook een electrische nemen. Garantie tot op de hoek natuurlijk, want ze zijn niet (geen van alle) voor het malen van bot. Ik heb een Breston gehad: de motor is doorgefikt op kalkoennek. Maar ja, kalkoennek is ook wel erg hard bot! Mooiste heb je een electrische vleesmolen die een bescherming heeft tegen doorfikken. Dus dat de motor afslaat, als ie het niet meer aan kan.ik merk dat wat Bess betreft ik een echte muts wordt
![]()
Kruimel schreef: Kipkarkassen gaat ook hoor, mits in de goeie maat molen, en zachte lams- en geitenbotten ook. Maar het kost idd veel kracht dus JC de handjes uit de mouwtjesik geloof ook dat JC maar moet malen, want als ik het zo lees red ik het niet, ik ben dan wel een stevige tante, maar echt kracht heb ik niet![]()
![]()