Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door **ilse**
#521974
gisteren heb ik voor het eerst kippenvleugels aan Candy gegeven, en ze vond het heerlijk! Maar nu heb ik een vraag die ongetwijveld eerder gesteld is, maar ik speel met de gedachte om te beginnen met zo nu en dan en kvv maaltijd te vervangen door barf. Moet ik dan ook groentemix erbij doen, of kan ik gewoon een fitomix halen. Als kvv krijgt ze carnibest, ze is 8 1/2 maand oud weegt bijna 11 kilo en het is een ami. Wie heeft menusuggestie's. groetjes ilse
Laatst gewijzigd door **ilse** op za 01 apr 2006, 11:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Door tieneke
#522017
Je hebt de vleugels toch wel goed platgeslagen he?
En bij de bochtjes ingeknipt?
Beter en veiliger is het om met kippennekken te beginnen ;)
In de Cb zit al groenten dus dan is het niet nodig maar misschien wel lekker.
Omdat er in kvv orgaanvlees zit zou ik geen orgaan geven maar iets van bijvoorbeeld kippennekken.
Als de hond aan deze botmaaltijd is gewend ga je over op vleugels,hierna eens een halve kip of eendennekken,lamsribben(geen enkele)rundvlees etc.
Als je 2 maaltijden per week barf gaat geven hoef je niet op de percentages te letten,probeer zoveel mogelijk af te wisselen dus ook eens verse vis(sardientjes zijn heel goed om mee te beginnen)rauw eitje erbij etc.
Laat je fantasie de vrije loop ;)
Door **ilse**
#522029
ja, ik heb er een paar flinke meppen opgegeven en ook geknipt in de botten, ze heeft ze zelf ok nog lekker geknakt en ik heb geen afwijkende ontlasting gehad tot nu toe.... ik weet niet hoe lang zo'n beestj er over doet omde boel te verteren maar volgens mij is het goed gegaan, tenminste dat hoop ik nu maar ???

als ik kippennek ga geven hoeveel is dan verstandig, ben echt een beetje blond ::)(highlights)
Door peerle
#522060
bakkertje1 schreef: ja, ik heb er een paar flinke meppen opgegeven en ook geknipt in de botten, ze heeft ze zelf ok nog lekker geknakt en ik heb geen afwijkende ontlasting gehad tot nu toe.... ik weet niet hoe lang zo'n beestj er over doet omde boel te verteren maar volgens mij is het goed gegaan, tenminste dat hoop ik nu maar ???

als ik kippennek ga geven hoeveel is dan verstandig, ben echt een beetje blond ::)(highlights)
tja, zoveel als je van de kippevleugel zou geven zeker :). Je neemt gewoon zoveel gram als een maaltijd gewoonlijk is voor je hond. ;)
Door Lizzy
#522181
bakkertje1 schreef: ja, ik heb er een paar flinke meppen opgegeven en ook geknipt in de botten, ze heeft ze zelf ok nog lekker geknakt en ik heb geen afwijkende ontlasting gehad tot nu toe.... ik weet niet hoe lang zo'n beestj er over doet omde boel te verteren maar volgens mij is het goed gegaan, tenminste dat hoop ik nu maar ???

als ik kippennek ga geven hoeveel is dan verstandig, ben echt een beetje blond ::)(highlights)
Oh, als je ze goed gemept/geknipt hebt: dan is het prima! Komt goed!

Van kippennek geef je evenveel als wat je van een ander vleesbot zou geven.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door