Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door jon
#517569
Ik heb vitaminecapsules van dr. Vogel met vitamine A, C,D en E. Nou zijn dit precies de vitamines die je evt aan zou kunnen vullen vlgs Ian B. Dit zit erin:
Saffloerolie, biergist(k dacht altijd dat dat vit B is), rozenbottel, levertraanolie, west-indische kers, tarwekiemolie, soya-olie, en raapolie. Als emulgator wordt soya-lecithine gebruikt.
Het prettige van deze capsules is dat ze een dusdanige dosering hebben dat het een kleine aanvulling vormt als ik er af en toe een geef en ik vind het wel prettig om 1 maal per week a 10 dagen een capsule leeg te knijpen waar een klein beetje van alles in zit. Van sommige dingen weet ik echter niet of een hond dat wel mag hebben zoals bijv. west-indische kers. Wie kan mij vertellen wat er goed is aan west-indische kers en of er zaken in zitten waarvan jullie zeggen dat zou ik NOOIT doen?
Door Lizzy
#517875
Ik zou het zelf niet geven (omdat ik niet dol ben op supplementen) maar ik denk niet dat west-indische kers kwaad kan hoor. Ik zou me eerder druk maken om de soja olie die er in zit. Soja olie wil nog wel eens slecht verdragen worden door honden. Dat uit zich dan in huidproblemen. Mocht jouw hond daar geen last van hebben: nou ja, lekker opmaken.

Barfplaats wordt gesponsord door