Mijn alleseter eet normaal gesproken alles

groetjes Helen
PS Ik heb kwartels met kop erop gescoord ( veels te duur overigens), de snavel kan er gewoon aan blijven dacht ik zo. Of vergis ik me?
Moderator: Lizzy
Lizzy schreef: Hoi Helen, wij hebben de snavel eraan laten zitten (aan de kippen en duiven en kwartelkoppen).Hoe snel is razendsnel. We hebben de vis om een uurtje of 13:00 gekocht. Was toen goed koud en er lag ijs tussen. En we waren om 17:00 thuis en toen hebben we het direct in de koelkast gelegd, maar het voelde nog goed koud aan. Kan het zo snel bederven?? Mm ik was zo blij dat die vissen uit het zakkie in het bakkie gingen, moet ik er toch aan pullekken....
Dan over de vis: zitten de organen er nog in bij de sardien? Zaten die bij de makreel er nog in? Zo ja: het kan zijn dat ze hier niet lekker van wordt. De organen van vissen bederven namelijk vliegensvlug! Dus soms lijkt de vis nog vers en zijn toch de organen niet lekker meer. Als dat het geval is, dan kan ik me voorstellen dat ze de ranzige troep eruit kotsen..... Geef je het met groente? Dat zou de boel een beetje kunnen neutraliseren...
Anway: probeer anders de organen er eens uit te halen om te kijken hoe dat gaat.
Groetjes, Lizzy
p.s., wel juppie he, vis uitkotsen in de mand![]()
Helen schreef:Poeh, moeilijk.... hangt ook af van hoe vers ze werkelijk zijn. Die paar uurtjes van 13:00 uur tot 17:00 uur zal er niet teveel mis gegaan zijn. Maar ja, wat is er vOOr die tijd met de vis gebeurd.....?
Hoe snel is razendsnel. We hebben de vis om een uurtje of 13:00 gekocht. Was toen goed koud en er lag ijs tussen. En we waren om 17:00 thuis en toen hebben we het direct in de koelkast gelegd, maar het voelde nog goed koud aan. Kan het zo snel bederven?? Mm ik was zo blij dat die vissen uit het zakkie in het bakkie gingen, moet ik er toch aan pullekken....
groetjes Helen
Helen schreef: Ik zou het niet weten. Ze liggen op de markt in grote bakken op ijs en met grote stukken ijs in die bakken...Ik koop ze daar al echt maanden en maanden. Dat is het rare...Mmm, nou dan kun je er vanuit gaan dat ze wel vers zijn, denk ik. Tja, dan weet ik het eigenlijk ook niet! Blijkbaar heeft ze toch ergens moeite met het verteren van de vissen... heeft ze ook moeite met witte vis?
groetjes Helen