Ik hoor het heel graag.Veel liefs Luisa en Michel,en een poot van Cyrus en Tika
Moderator: Lizzy
Bedankt jullie ,voor de reactie.Wat is dan zon beetje een van de beste menu's?Ik bedoel niet duurste maar meest geslaagd enzo.Bedoel je de beste kant-en-klaar versvlees merken?
En afwisselingen ed.Kan mijn hond niet erg ziek worden bijv.?Ja ben een beetje huiverig hoor.Hij heeft op zich nergens last van maar ben door mensen op de hoogte gebracht dat het waarsch.veel beter is voor honden en dat gun ik ze dan graag.Afwisseling is juist heel goed en gezond, daar wordt je hond echt niet ziek van.
Bijv wat is eigenlijk hel slecht en wat weer heel goed.Teveel koolhydraten zijn niet goed.
Hij eet graag een banaan af en toe en een appel is dat ok?liefs LuisaAf en toe een banaan of een appel is niks mis mee hoor.
sharpie schreef:Dat percentage bot zou ik wat naar beneden aanpassen. Zelfs Billinghurst houdt een bot-percentage aan van 30% (60% vlees-botten waarvan half/half vlees en bot) Maar als je uitgaat van het feit dat je zo dicht mogelijk de natuurlijke voeding van een hond/wolf wilt benaderen, een prooi dus, dan zou ik nog lager gaan zitten, hoogstens 20%. Er zijn namelijk geen prooidieren te vinden met botpercentages van 30%
Bedoel je zelfsamenstellen?
Dan is het goed om bepaalde percentages aan te houden als richtlijn voor een komplete maaltijd.
Bijv:
40% spiervlees (inclusief vette randjes)
40% bot
15% organen (verschillende soorten gemengd)
5% groenten (verschillende soorten gemengd)
Dit is maar een voorbeeld hoor, je kan de percentages best een beetje wisselen.
Er zijn zat mensen die misschien weer andere percentages hanteren.
Dan moet je even bij de menu's kijken.
Dat percentage bot zou ik wat naar beneden aanpassen. Zelfs Billinghurst houdt een bot-percentage aan van 30% (60% vlees-botten waarvan half/half vlees en bot) Maar als je uitgaat van het feit dat je zo dicht mogelijk de natuurlijke voeding van een hond/wolf wilt benaderen, een prooi dus, dan zou ik nog lager gaan zitten, hoogstens 20%. Er zijn namelijk geen prooidieren te vinden met botpercentages van 30%Ja, ik vind het persoonlijk ook wel erg hoog, maar ik las hier ergens dat de percentage bot/spiervlees half om half moest zijn en dat schrijf je hier zelf ook, ontgaat mij nu iets ???
(hoe hoog was dat van die olifant ook al weer Roger?)