bestaat er zoiets als een ''zoetere'' groentemix. Nu is Ferro zn eerst mix er bijna door ( groene kool, appels, wortelen, rapen, broccoli) We mengen het nochtans met vlees maar hij lust het dus niet zo

Moderator: Lizzy
Ferro schreef: Hey iedereen,Wat je kunt proberen is een mix maken waar je wat gekookte pompoen doorheen doet. De meeste honden vinden dat heerlijk. Ik zou iets minder koolsoorten gebruiken en dan in plaats daarvan wat bladgroente. Zoals waterkers of andijvie. Teentje knoflook erin, vinden ze ook lekker.
bestaat er zoiets als een ''zoetere'' groentemix. Nu is Ferro zn eerst mix er bijna door ( groene kool, appels, wortelen, rapen, broccoli) We mengen het nochtans met vlees maar hij lust het dus niet zoIemand raad want dit weekend leggen we een nieuwe voorraad aan
mutsie schreef: Ik zou geen fruit door de groentenmix heen doen, ik heb begrepen dat dit gaat gisten(maar helemaal zeker weten doe ik dat niet......)Wanneer je dit tezamen met vlees geeft kan het gisten geven. Wanneer je de mix met vlees mengt is het dus raadzamer alleen groenten te gebruiken.
Karin
Ferro schreef: @Lizzy, nu krijgt ie zo'n 1600gram GM per week. Die pompoen zal dan wel lichtgekookt zijn?Is die 1600 gram ongeveer 11% groentemix? Of meer? Als dat correct is, dan zou ik even teruggaan naar ongeveer de helft en langzaam weer opbouwen. Pompoen kook ik meestal even licht ja, want dan wordt het lekker zoetig.
@Mutsie, das dan gewone witte yoghurt vermoed ik? Vette of eerder mager of half-mager?
Ferro schreef: Oef, het is ons eindelijk gelukt denken we. Gisteren een kleine voorraad gemaakt van een nieuwe mix: appelen, bananen, courgette, champignons, komkommer en 2 teentjes look erdoor. We hebben hem dat gegeven met wat melk erdoor, 1 ei en wat brood en hij vloog er op. is dit een goeie combinatie van GM of eerder te beperkt qua variatie en/of groentes waarmee we moeten oppassen?Waarom nu weer brood erdoor
Ferro schreef: Oef, het is ons eindelijk gelukt denken we. Gisteren een kleine voorraad gemaakt van een nieuwe mix: appelen, bananen, courgette, champignons, komkommer en 2 teentjes look erdoor. We hebben hem dat gegeven met wat melk erdoor, 1 ei en wat brood en hij vloog er op. is dit een goeie combinatie van GM of eerder te beperkt qua variatie en/of groentes waarmee we moeten oppassen?Bij de volgende mix zou ik zelf geen champignons meer gebruiken. Het schijnt (volgens het voedingscentrum.nl) dat rauwe champignons niet zo gezond zijn. Brood vind ik eerlijk gezegd ook niet zo... ach, een keer een korstje brood is helemaal niet erg maar vaak brood geven: zou ik zelf niet doen.
Ferro schreef: @Lizzy, nu krijgt ie zo'n 1600gram GM per week. Die pompoen zal dan wel lichtgekookt zijn?Ik geef meestal biogarde erdoor.
@Mutsie, das dan gewone witte yoghurt vermoed ik? Vette of eerder mager of half-mager?